Češi si zvykli na nealko pivo

Spotřeba piva v České republice sice klesá, nealko piva a radlery se ale těší čím dál větší oblibě. Alespoň někdy si otevře „pito“ polovina Čechů a Češek. Vyplývá to ze závěrů šestého ročníku průzkumu KPMG Nákupní zvyklosti v České republice.

Po nealko pivu častěji sáhnou muži (62 % z nich vs. 47 % žen). Obvykle ho pijí doma (35 % respondentů), čtvrtina Čechů si ho objedná na akcích. Dalších 15 % ho kupuje pro jiné, i když mu sami neholdují.

„Životní styl Čechů a Češek se mění, jsme aktivní, více se zajímáme o své zdraví. Během sportu nebo při náročném dni tak mnoho z nás dá přednost nealkoholickému před klasickým pivem," vysvětluje rostoucí oblibu Karel Růžička, partner KPMG Česká republika odpovědný za služby pro potravinářství a nápojářství.

Radlery na vzestupu

Nejen nealkoholická piva, ale také radlery si získaly české spotřebitele. Pije je prakticky stejný podíl mužů a žen (48 % vs. 47 %). Na akcích si ho kupuje pětina respondentů, domů si je nosí 34 % Čechů a Češek, dalších 13 % je kupuje pro jiné.

Jejich obliba klesá s narůstajícím věkem. Pije je přes polovinu respondentů ve věku do 44 let, ve věkové kategorii 45 až 54 let už však jde o 43 % a v kategorii 55 až 64 let dokonce jen 28 %.
Piva s příchutí chutnají zejména mladým a ženám

Průzkum ukázal, že nealko piva s příchutí chutnají zejména ženám (85 % vs. 70 % mužů) a mladým lidem (9 z 10 respondentů v nejmladší kategorii). S rostoucím věkem ovšem tento podíl klesá, ve věku 55 až 64 let si ochucené pivo rádo dá jen 38 % lidí.

Nejoblíbenější příchutí je ovocný mix (61 %), dále jeden druh ovoce (58 %), na třetí místo Češi umístili mix ovoce a jiné příchuti (46 %). Čím mladší je respondent, tím více příchutí mu chutná. Naopak lidé ve věku 55 až 64 let žádné preference nemají (44 % až 46 % u všech kategorií).

Do pivoték zajdeme pro nealko jen výjimečně

Naprostá většina respondentů (93 %) kupuje nealko piva a radlery v hypermarketech, supermarketech a diskontních prodejnách, přibližně čtvrtina pak v maloobchodních prodejnách. Specializované kamenné prodejny, pivotéky nebo e-shopy jsou okrajovou záležitostí, chodí tam pouze mladší generace a obyvatelé velkoměst (6 % z nich).

O průzkumu:

Šestý ročník průzkumu společnosti KPMG Česká republika Nákupní zvyklosti v České republice provedla nezávislá výzkumná agentura Data Collect. Sběr dat probíhal on-line formou ve dnech 31. května 2018 až 5. června 2018 mezi 1 000 respondenty v reprezentativním zastoupení podle věku a kraje. Ve vzorku bylo 70 % zastoupení žen a 30 % mužů. Dotazovaní byli ti, kteří rozhodují o nákupech potravin pro domácnost.

14. 8. 2018, TZ: KPMG

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL

Łódź Design Festival před 6 lety/ lodzdesign.com

Pro zájemce a obdivovatele nových nápadů a řešení upozorňujeme na 19. ročník Festivalu designu v polské Łódźi.

Jednorázový poplatek, nebo předplatné?

Ilustrační foto: pixabay.com

dTest: Spotřebitelé, kteří na internetu hledají pomoc s tvorbou životopisu, lokací ztraceného telefonu nebo vyhledávají...

Co lze vyčíst z obalu potravin?

Ilustrační foto: pixabay.com

Funkce potravinářského obalu jako komunikačního a informačního prostředku.

Jak postupovat při nadměrné hlukové zátěži?

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

Nejdůležitější úlohu při ochraně obyvatelstva před škodlivinami včetně hluku mají orgány ochrany veřejného...

reklama reklama
reklama