Česká republika si na žebříčku daňových povinností polepšila

Středně velká česká firma stráví v průměru 413 hodin zpracováním agend a přípravou podkladů spojených s výběrem daní. To je stejně jako loni. Za posledních pět let ale klesla tato doba o neuvěřitelných 517 hodin.

Česká republika obsadila 119. místo v žebříčku jednoduchosti placení daní v právě zveřejněné studii Světové banky a PwC „Jak se platí daně" (Paying Taxes) 2015. Oproti loňskému ročníku si polepšila o tři příčky (122. místo v Paying Taxes 2014).

Oproti loňsku nepatrně vzrostlo daňové zatížení modelové firmy – podíl všech daní a odvodů, které musí zaplatit, na zisku se zvýšil na 48,5 % z 48,1 %. Počet hodin strávený touto administrativou zůstal na loňských 413 hodinách.

„V českém daňovém prostředí se za poslední rok nic zásadního nezměnilo. Lepší pozice Česka je dána nárůstem daňových povinností v jiných ekonomikách. Pro firmy v Česku je na jednu stranu pozitivní, že byly letos ušetřeny výraznějších změn, na druhou stranu, český daňový systém patří k nejnáročnějším v EU", říká David Borkovec, vedoucí partner Daňových a právních služeb PwC Česká republika.

Průměrně zaplatí středně velká firma ze svého zisku na všech daních a odvodech 40,9 % prostřednictvím přibližně 26 plateb. Daňovou administrativou stráví za rok 264 hodin. 

TZ: PwC Česká republika

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Desítky případů porušení zákona o hazardních hrách

Foto: Generální ředitelství cel

V září letošního roku proběhla celorepubliková kontrola zaměřená na dodržování zákona o hazardních hrách...

Obsluhující v hernách bydleli

Foto: Generální ředitelství cel

Nelegální činnost provozovali nonstop. Ostravští celníci ze sekce Pátrání provedli v září závěrečnou realizaci...

Odklad zavedení Nařízení o odlesňování

Ilustrační foto: Praha Press

Zemědělci, potravináři i obchodníci společně žádají ministra zemědělství: Vyjednejte odložení Nařízení...

Dotace státu a EU určené na rozvoj nákladní kombinované dopravy

Foto: NKÚ

Podpora státu měla vést k posílení přepravy zboží po železnici nebo vodní cestou. Místo toho roste silniční...

reklama
reklama reklama reklama