České firmy očekávají další nárůst exportu do Německa
Význam Německa jako exportního odbytiště pro téměř polovinu českých firem z řad malých a středních podniků za poslední tři roky vzrostl. 69 % z nich předpokládá, že vývoz k našemu největšímu sousedovi v letošním roce ještě navýší, a plánují proto rozšiřovat výrobní kapacity.
Německo zcela dominuje jako náš hlavní exportní i importní partner a je druhým největším investorem. Vyplývá to z průzkumu a aktuální analýzy Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), agentury pro podporu obchodu CzechTrade a Komerční banky (KB).
„V loňském roce připadalo na Německo 32,8 % celkového českého exportu. Spolková republika je tak pro české firmy nejvýznamnějším odbytištěm, což potvrzují i výsledky našeho průzkumu. Pro 26 % exportérů představuje vývoz do Německa více než 30% podíl na celkovém exportu firmy, téměř každá desátá tam vyváží přes polovinu produkce," říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury pro podporu obchodu CzechTrade.
Z výsledků průzkumu navíc vyplývá, že orientace malých a středních podniků na Německo je dlouhodobá. Celkem 82 % z nich totiž do této destinace exportuje již více než pět let.
18. 5. 2018; TZ: CzechTrade
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Zvýšení šance na vylíhnutí zdravého kuřete

Pokles líhnivosti ze skladovaných vajec v líhňařských provozovnách je možné eliminovat jejich průběžným zahříváním.
Příčiny stresu u rostlin pomůže odhalit umělá inteligence

Vědci z Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO, tým Signal Lab pod vedením Radka Martinka, se zapojili do výzkumu,...
Na péči o krajinu a rozvoj venkova půjde 2,6 miliardy korun

Ministr Výborný schválil pravidla pro dotace na pozemkové úpravy.