Čeští exportéři se nebojí jít do rizikových zemí
Zájem českých společností o obchod a investice do rizikových zemí roste. Vyplývá to z dat Exportní garanční a pojišťovací společnosti (EGAP).
Zatímco v roce 2016 EGAP pojistil vývoz zboží, služeb a investice v těch nejrizikovějších zemích za 6,3 miliardy korun, v loňském roce už objem pojištěného exportu dosáhl takřka osmi miliard. To představuje nárůst téměř o třetinu.
"Jednou z hlavních rolí EGAP je podporovat české firmy v zemích, které jsou pro komerční pojišťovny příliš rizikové. To je důvod, proč se v takovýchto případech obracejí vývozci na nás. A pokud dostaneme na stůl projekt, který má smysl, tak jej rádi pojistíme," vysvětluje generální ředitel EGAP Jan Procházka.
Mezi nejvíce riziková teritoria, do kterých EGAP může pojišťovat, patří země zařazené experty OECD do kategorií 6 a 7. Z těchto zemí se české firmy zajímaly například o Kubu (potraviny, náhradní díly do strojních zařízení), Ukrajinu (zemědělské stroje) nebo Laos (modernizace a rozšíření vojenské nemocnice). Objem pojištěného exportu například na Kubu meziročně vzrostl o 70 procent, na Ukrajinu pak téměř o polovinu.
Za posledních deset let podpořila státní pojišťovna export do zemí v těchto dvou kategoriích dohromady za 74 miliard korun. To představuje přibližně 16 procent z celkového objemu pojištěného exportu do zemí mimo EU, který činil 455 miliard korun.
16.2.2018; TZ: EGAP
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Desítky případů porušení zákona o hazardních hrách
V září letošního roku proběhla celorepubliková kontrola zaměřená na dodržování zákona o hazardních hrách...
Obsluhující v hernách bydleli
Nelegální činnost provozovali nonstop. Ostravští celníci ze sekce Pátrání provedli v září závěrečnou realizaci...
Odklad zavedení Nařízení o odlesňování
Zemědělci, potravináři i obchodníci společně žádají ministra zemědělství: Vyjednejte odložení Nařízení...
Dotace státu a EU určené na rozvoj nákladní kombinované dopravy
Podpora státu měla vést k posílení přepravy zboží po železnici nebo vodní cestou. Místo toho roste silniční...