DPP rozšiřuje síť svých tramvají

Praha společně s Dopravním podnikem hl. m. Prahy plánují v následujících letech stavbu téměř tří desítek tramvajových tratí, a to dle strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, kterou vypracoval DPP.

V první fázi půjde o prodloužení kolejí o 2,4 km z Divoké Šárky na Dědinu. Náklady jsou odhadovány na 893,2 mil. Kč.  Dále vznikne 1,9 km dlouhá trať ze Sídliště Barrandov přes Holyni do Slivence za 691,1 mil. Kč. Třetí chystanou výstavbou je prodloužení trasy z Modřan na Libuš (o 2,1 km) do míst, kde má být v budoucnu stanice metra D. Náklady této trati jsou odhadovány na 500 mil. Kč.

Druhá fáze zahrnuje celkem 16 projektů, které mají být realizovány do roku 2030. Ty jsou aktuálně součástí územně plánovací dokumentace nebo jsou u nich projednávána schválení záměru či pořizování příslušné změny územního plánu. Patří sem například trať ze zastávky Dědinská přes Dlouhou Míli do rozvíjející se lokality administrativní zástavby u starého letiště (Terminál 3), která má být dlouhá 2,1 km.

Dále také šest kilometrů dlouhá trať z Kobylis do Bohnic a skoro pět kilometrů dlouhá trasa z Nádraží Podbaba do Suchdola. Přes šest kilometrů dlouhá bude také trasa z Choceradské přes Chodovec a Opatov na Háje s konečnou na Jižním Městě. DPP chce rovněž prodloužit tramvaje z Vinohradské k Hlavnímu nádraží a dále do Bolzanovy.

V plánu je i obnovení tratě z Pankráce na Budějovickou, odkud by mohly tramvaje jezdit jak na Dvorce v Podolí, tak na opačnou stranu do Vyskočilovy a dále do Michle. V plánu je i výstavba Dvoreckého mostu z Prahy 4 na Prahu 5.

Třetí fáze zahrnuje prodloužení tramvají v úseku Záběhlická – Bohdalec – Eden – Vršovická a rovněž propojení Podbaby s trojskou zoo, nebo trať z Modřan do Komořan. Celkem je v této skupině 11 tratí, přičemž jde o otevřený seznam, který lze rozšířit i o zcela nové záměry.

21.7.2017; TZ: MHMP

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

HYDROPOLIS /ÚMČ Praha 10

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...

Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

Červený Vrch/ÚMČ Praha 6

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.

Praha má po 74 letech novou vozovnu

Foto: DPP - Petr Hejna

Do Hloubětína se ode dneška vrací tramvaje.

Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Foto: ÚMČ Praha 2

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.

reklama reklama
reklama reklama