EGAP letos pojistil export do Ruska za téměř 5 mld. korun
Státní exportní pojišťovna EGAP pojistila v letošním roce export do Ruska za téměř 5 mld. korun. Na Business dni Ruské federace v Brně o tom informoval generální ředitel EGAP Jan Procházka. Největším případem je zakázka za téměř 3 mld. korun, kterou získala česká inženýrská firma Chemoproject Nitrogen. Jde o projektování a modernizaci chemičky na výrobu hnojiva pro ruskou společnost PhosAgro v ruském Čerepovci.
EGAP má přitom v současné době rozjednaných dalších 10 obchodních případů do Ruska, ve finální fázi pojištění jsou přitom dva vývozy do Sverdlovské oblasti. Jde o dodávku 12 obráběcích strojů a devíti komorových pecí pro ruskou společnost VSMPO-AVISMA.
Společnost VSMPO-AVISMA je celosvětově jediný, plně integrovaný výrobce titanu, titanových výrobků včetně slitin titanu, aluminia, magnesia a ocelových produktů. Společnost má monopolní postavení na ruském trhu a řadí se mezi 3 nejvýznamnější výrobce titanu ve světě. Její dodávky jsou zaměřeny do hlavních odvětví průmyslu, zejména do leteckého průmyslu a kosmických technologií.
Generální ředitel EGAP Jan Procházka na MSV v Brně upozornil ale také na tři velké problémové případy, které nyní pojišťovna intenzivně řeší – jde o projekty elektráren Krasavino a Salechard a dále o dořešení případu se společností UralVagonZavodsk.
EGAP má nyní ve svém portfoliu celkem 106 obchodních smluv s ruskými partnery, ve spolupráci s financujícími bankami je individuálně sleduje.
TZ: EGAP
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Desítky případů porušení zákona o hazardních hrách
V září letošního roku proběhla celorepubliková kontrola zaměřená na dodržování zákona o hazardních hrách...
Obsluhující v hernách bydleli
Nelegální činnost provozovali nonstop. Ostravští celníci ze sekce Pátrání provedli v září závěrečnou realizaci...
Odklad zavedení Nařízení o odlesňování
Zemědělci, potravináři i obchodníci společně žádají ministra zemědělství: Vyjednejte odložení Nařízení...
Dotace státu a EU určené na rozvoj nákladní kombinované dopravy
Podpora státu měla vést k posílení přepravy zboží po železnici nebo vodní cestou. Místo toho roste silniční...