Globální výdaje na reklamu v roce 2016 opět porostou
Podle nové studie společnosti ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts je letos globální reklamní trh na cestě ke 4,6% růstu. Celosvětové výdaje na reklamu budou mít v roce 2016 hodnotu 579 miliard USD a v roce 2017 překročí hodnotu 600 miliard USD.
Rok 2016 bude v krátkodobém horizontu dějištěm událostí, které se konají jednou za čtyři roky. Výdaje na reklamu se zvýší díky americkým prezidentským volbám, letním olympijským hrám a mistrovství Evropy ve fotbale. ZenithOptimedia očekává, že tyto události zvýší čisté výdaje na globální reklamu o 6,1 miliardy dolarů. Bez těchto událostí by růst globálních výdajů na reklamu představoval 3,5 %, ale díky nim vzroste o další 1,1 %.
Krizí postižené evropské trhy se rychle zotavují
Pokud jde o střednědobý vývoj, většina evropských reklamních trhů, kterým finanční krize a její dozvuky způsobily nejhlubší rány, nyní prochází rychlým zotavením a v průběhu několika příštích let budou expandovat. V Irsku, Portugalsku a Španělsku mezi lety 2007 a 2013 poklesly výdaje na reklamu celkem o 45 %. V roce 2014 se zde však tyto výdaje zvedly o 8,9 %, v roce 2015 o 7,3 % a pro rok 2018 je očekáván průměrný růst 6,7 %. Mezi další evropské trhy, které během krize prudce poklesly, ale nyní rostou rychlým tempem, patří Chorvatsko (s předpovídaným růstem o 6,1 % ročně do roku 2018), Dánsko (7,3 %), Maďarsko (5,2 %) a Rumunsko (6,3 %). Dokonce i pro Řecko se očekává roční růst o 3,9 %.
Internet v příštím roce předstihne televizi
Hlavním hnacím motorem růstu celosvětových výdajů na reklamu je jako už obvykle internet. ZenithOptimedia očekává, že v letošním roce internetová reklama jako celek poroste více než třikrát rychleji, než je celosvětové průměrné tempo, tj. o 15,7 %. Pohánět ji budou sociální média (31,9 %), on-line video (22,4 %) a placené vyhledávání (15,7 %).
Tempo růstu internetové reklamy se zpomaluje, zatímco tato reklama dozrává (v roce 2014 vzrostla o 21,1 %), očekáváme však, že její růst bude i ve zbytku období zahrnutého do naší předpovědi dvouciferný. Tento trvalý růst v kombinaci s návratem k televizi v Brazílii a Číně nás vede k předpovědi, že internetová reklama celosvětově předstihne televizní reklamu v roce 2017, tj. o rok dříve, než předpokládala prosincová předpověď.
Mobilní reklama přispěje k růstu výdajů na reklamu 92 %
Velká většina nové internetové reklamy je díky jejich rozšíření a stále většímu začlenění do každodenního života spotřebitelů zacílená na mobilní zařízení. ZenithOptimedia predikuje, že výdaje na mobilní reklamu mezi lety 2015 a 2018 vzrostou o 64 miliard USD. Tato částka bude znamenat 128% nárůst a bude představovat 92 % nových reklamních dolarů proudících v těchto letech na globální trh (nezahrnuje trhy, kde agentura nemá k dispozici rozdělení výdajů na reklamu podle jednotlivých médií).
TZ: ZenithOptimedia
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Kabely pro jaderné elektrárny budou bezpečnější a vydrží déle
Vyvinout silové a sdělovací kabely, které budou použitelné pro rekonstrukci nebo výstavbu nových bloků jaderných...
Pěstitele drtí levné dovozy i vrtochy počasí
Na tržbách za obiloviny a olejniny letos přijdou o 7 miliard korun.
Myslivecký zákon povede k přemnožení zvěře
Novela mysliveckého zákona, kterou mají v září projednat poslanci, vzbuzuje u zemědělců oprávněné obavy, že...
Potřebujeme novelu mysliveckého zákona
Hlavním cílem novely zákona o myslivosti, kterou připravilo Ministerstvo zemědělství, je snížit vysoké stavy spárkaté...