Jak dlouho mohou ostatní konkurovat Googlu?

Google posiluje své postavení největšího vlastníka médií na světě. Facebook je nejrychleji rostoucí vlastník médií v žebříčku 30 největších vlastníků médií vydaném společností ZenithOptimedia.

Podle nové zprávy ZenithOptimedia Top Thirty Global Media Owners 2015 (30 největších světových vlastníků médií 2015) je Google nyní o 136 % větší než druhý největší vlastník médií Disney, přičemž o rok dříve to bylo jen o 115 %. Je také větší než druhý a třetí největší vlastník (Comcast) dohromady.

Zpráva Top Thirty Global Media Owners je žebříček největších mediálních společností na světě podle příjmu z médií na základě odhadů společnosti ZenithOptimedia. Zprávu ZenithOptimedia poprvé vydala v roce 2007 a naposledy v roce 2014. ZenithOptimedia definuje příjem z médií jako veškerý příjem pocházející z obchodních činností, které podporují reklamu, za účelem zjistit, které společnosti jsou pro marketingový průmysl nejdůležitější.*

Google těží z rostoucího prodeje chytrých telefonů a tabletů, jež jeho hlavní vyhledávací funkci zpřístupňují spotřebitelům v pohybu. To je užitečné zejména pro nakupující, kteří hledají srovnání cen. Spotřebitelům také umožňuje zobrazovat obsah v časech a na místech, jež jim nejvíce vyhovují. Tím vznikly nové příležitosti, jak na ně zacílit display reklamu, která tvoří další významnou složku obchodních aktivit Googlu.

Z přechodu na mobilní zařízení však profituje zejména Facebook, který ze všech 30 největších vlastníků médií roste nejrychleji. Příjmy společnosti Facebook z médií v posledním roce vzrostly o 63 %. Facebook si aktivně osvojuje mobilní technologii, aby své uživatele přesvědčil k pravidelným a častým návštěvám během celého dne. Své reklamy navrhuje tak, aby se plynule prolínaly se zobrazovaným obsahem. V žebříčku ZenithOptimedia je Facebook 10. největší vlastník médií.

Další nejrychleji rostoucí společnost je Baidu, čínský ekvivalent Googlu, která během roku vzrostla o 43 %. V současnosti je to 14. největší vlastník médií na světě, který předčil digitální rivaly Yahoo! (18.) a Microsoft (21.).

Třetí nejrychleji rostoucí společnost je Grupo Globo, hlavní brazilský vlastník médií, jehož příjmy z médií za rok vzrostly o 15 %. Stejně jako Baidu těží i Globo ze své přítomnosti na rychle rostoucím novém reklamním trhu, ale v krátkodobém horizontu nejspíš bude jeho další růst omezen kvůli ekonomickým obtížím Brazílie.

Jediná další společnost v žebříčku 30 největších vlastníků médií, která sídlí v zemi s rozvíjejícím se trhem, je CCTV, čínská národní státní televizní společnost. CCTV má zhruba čtvrtinový podíl na čínském trhu s televizní reklamou – třetím největším na světě – a během posledního desetiletí vzrostla téměř trojnásobně.

Pět ze 30 největších vlastníků médií vlastní výhradně digitální média – Google, Facebook, Baidu, Yahoo! a Microsoft. Jejich společný příjem z médií činí 71 miliard USD, což představuje 68 % veškerých celosvětových výdajů na digitální reklamu. Moc na trhu s digitální reklamou se soustřeďuje v rukou několika velkých platforem a stává se stále koncentrovanější.

TZ: ZenithOptimedia

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Kabely pro jaderné elektrárny budou bezpečnější a vydrží déle

Kabely pro jaderné elektrárny budou bezpečnější a vydrží déle/UTB

Vyvinout silové a sdělovací kabely, které budou použitelné pro rekonstrukci nebo výstavbu nových bloků jaderných...

Pěstitele drtí levné dovozy i vrtochy počasí

Ilustrační foto: Praha Press

Na tržbách za obiloviny a olejniny letos přijdou o 7 miliard korun.

Myslivecký zákon povede k přemnožení zvěře

Foto: pixabay.com

Novela mysliveckého zákona, kterou mají v září projednat poslanci, vzbuzuje u zemědělců oprávněné obavy, že...

Potřebujeme novelu mysliveckého zákona

Morten Schultz - Hunting and wildlife/wikipedia

Hlavním cílem novely zákona o myslivosti, kterou připravilo Ministerstvo zemědělství, je snížit vysoké stavy spárkaté...

reklama
reklama reklama