Jaké to bylo mít konečně auto? 50 let automobilu Škoda 1000 MB v Praze.
Dne 24. června 2014 byla v expozici dějin dopravy Národního technického muzea návštěvníkům zpřístupněna výstava, připomínající padesát let od zahájení výroby automobilu Škoda 1000 MB.
Zatímco v první polovině šedesátých let mohla většina československých občanů o vlastnictví automobilu jen nereálně snít, koncem osmdesátých let již byl nový či ojetý automobil běžným vybavením většiny domácností. Nejčastěji šlo o osobní vůz Škoda s motorem vzadu, kterých se v letech 1964 až 1990 vyrobilo více než tři a půl milionu. Nebyly dokonalé, ale splnily velmi významnou historickou úlohu. Motorizovaly svoji zemi.
Na výstavě jsou prezentovány čtyři automobily, z nichž tři jsou zapůjčeny z mladoboleslavského Škoda muzea. Jedná se o vůz Škoda 1000 MB z roku 1966, vzácné dvoudveřové provedení Škoda 1100 MBX z roku 1969 a unikátní prototyp s karoserií kombi z roku 1963. Ty pak doplňuje závodní vůz Škoda formule 3 z roku 1965 ze sbírek NTM, jehož motor vycházel z motoru „embéčka".
Výstava bude návštěvníkům muzea přístupná do konce září 2014.
TZ: Národní technické muzeum Praha
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...
Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.
Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.