Jihomoravské firmy mohou nastartovat spolupráci s kreativci
Od 2. ledna 2020 firmy vybírají mezi 137 kreativci, kteří se zaregistrovali do programu Kreativní vouchery Brno. Město Brno jim na to dá 4,5 milionu korun.
Díky finanční podpoře tak mohou nastartovat spolupráci s odborníky na design, digitální marketing, vývoj aplikací nebo jiné kreativní odvětví. Město Brno jim na společnou práci přispěje prostřednictvím inovační agentury JIC až 100 tisíc korun v podobě voucherů. Do programu se firmy můžou registrovat na www.kreativnivouchery.cz do 12. února a vybírat kreativce z webové galerie. V polovině dubna pak proběhne losování úspěšných dvojic, které si mezi sebou rozdělí celkem 4,5 milionu korun.
Programem Kreativních voucherů Brno podporuje město Brno společně s agenturou JIC spolupráci podnikatelů, kteří chtějí inovovat své produkty a služby a potřebují k tomu služby kreativců. Mezi nimi mohou být freelanceři, studia nebo agentury s minimálně tříletou praxí a sídlem na jižní Moravě. Zároveň musí svou činností spadat do některé z prioritníchoblastí Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje nebo být alespoň dodavatelem těchto firem.
„Jedná se o strojírenské a výrobní technologie, vývoj IT, diagnostika a medicínské technologie nebo třeba technologie pro letecký průmysl," upřesňuje koordinátorka projektu Zdeňka Kujová, která se na podporu kreativních průmyslů v inovační agentuře JIC specializuje. „Prostřednictvím programu letos podpoříme čtyřicet až padesát projektů," doplňuje Kujová. O úspěšných firmách rozhodne dubnový los. Na realizaci spolupráce budou mít firmy čas přibližně do konce října 2020. Náklady na projekt jsou propláceny zpětně.
Jihomoravská metropole nabídla kreativní vouchery jako první v Česku v roce 2016 a inspirovala tím i další kraje. V předchozích čtyřech ročnících se zapojilo téměř 600 malých nebo středních podniků z jižní Moravy. Poukaz získalo 180 z nich.
„Firmám dáváme možnost si za zlomek celkových nákladů vyzkoušet spolupráci s kreativními průmysly a vidíme zatím dobré výsledky. Většina spolupráce se v rámci kreativních voucherů totiž natolik osvědčí, že firmy chtějí s kreativními odborníky spolupracovat i nadále již bez podpory," vysvětluje primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Doplňuje ji náměstek Tomáš Koláčný: „Podpora podnikání a konkurenceschopnosti místních firem je jednou z důležitých priorit města Brna, stejně jako podpora rozvoje kreativních odvětví v regionu. Kreativní vouchery jsou osvědčeným nástrojem, který propojuje kreativní odvětví s ostatními obory regionálního podnikání a pomáhá místním firmám k lepší prezentaci produktů a služeb."
15. 1. 2020; TZ: JIC
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Zvýšení šance na vylíhnutí zdravého kuřete

Pokles líhnivosti ze skladovaných vajec v líhňařských provozovnách je možné eliminovat jejich průběžným zahříváním.
Příčiny stresu u rostlin pomůže odhalit umělá inteligence

Vědci z Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO, tým Signal Lab pod vedením Radka Martinka, se zapojili do výzkumu,...
Na péči o krajinu a rozvoj venkova půjde 2,6 miliardy korun

Ministr Výborný schválil pravidla pro dotace na pozemkové úpravy.