Lancia Ypsilon v nové šarmantní edici Elefantino

Lancia zvolila ženevský autosalon za místo světové premiéry modelu Ypsilon Elefantino modelového roku 2014. Od března bude model Elefantino s novými prvky stylu a elegance k dispozici ve třech nových barvách karoserie (šedá Kaki, modrá Zaffiro a šedá Carrara) v kombinaci s novými barvami doplňků: Lime, Watermelon a Coconut.

Lancia Ypsilon Elefantino ‘14

Tento módní městský vůz, který byl navržen pro mladou metropolitně založenou klientelu, jež se zajímá o poslední módní trendy, prošel řadou úprav. Nyní jsou k dispozici čtyři verze - Elefantino ‘14, Gold, Platinum a speciální série MOMODESIGN -, které mohou být kombinované s pěti motorizacemi: 1.2 Fire EVO II 69 k, 1.2 Fire EVO II LPG 69 k, 0.9 TwinAir 85 k v kombinaci s manuální nebo automatizovanou převodovkou, vznětový přeplňovaný motor 1.3 MultiJet II 95 k a dvoupalivový motor 0.9 Turbo TwinAir 80 k s pohonem na zemní plyn.

Největší novinkou je nová Ypsilon Elefantino ’14 a její tři odlišné styly - Lime, Watermelon a Coconut -, které rozšiřují možnosti personalizace mladistvým, moderním a dostupným způsobem. Nová verze je charakteristická klikami dveří v barvě karoserie, žlutým (Lime), červeným (Watermelon) nebo bílým (Coconut) logem na zadních výklopných dveřích a logem Y na krytech kol a bočních sloupcích karoserie ve stejných odstínech. Maska chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek mohou být v leskle černém nebo matně šedém provedení v závislosti na preferované barevné kombinaci.

Paletu barev rozšiřují tři nové odstíny: šedá Carrara, šedá metalíza Kaki a modrá metalíza Zaffiro.

Osobitost a rafinovanost se prolínají také interiérem, který nabízí novou grafiku Urban Chic a specifická sedadla v šedém, bílém a černém provedení. V závislosti na verzi mají prošívání a logo Y na sedadlech stejný odstín jako doplňky na exteriéru. Přístrojový panel a obložení dveří mohou být vyvedeny v leskle černém nebo matně šedém laku, opět v závislosti na barevném řešení karoserie.

Nová Lancia Ypsilon Elefantino ‘14 nabízí šest personalizačních balíčků, dva pro každou verzi, jež jsou v dokonalém souladu s módními trendy. Pro verzi Lime je určen paket Camouflage (obsahuje logo Y v odstínu Lime a grafiku Camouflage na bočních sloupcích karoserie a krytech kol) a paket Lime Colour Touch (kryty vnějších zrcátek a kryty kol ve žlutém odstínu Lime). Pro verzi Watermelon jsou k dispozici pakety Animalier (červené logo Y v odstínu Watermelon a grafika Animalier na bočním sloupku karoserie) a Watermelon Colour Touch (červené kryty zrcátek a kryty kol). Pro verzi Coconut jsou pak určené pakety Pois (bílé logo Y a grafika Pois na sloupku karoserie a krytech kol) a Coconut Colour Touch (bílé kryty zrcátek a kryty kol).

Symbol Elefantino je se značkou Lancia spojený už dlouhá léta. Malého slona si v roce 1953 zvolil Gianni Lancia, syn zakladatele firmy Vincenza, za znak nově vznikajícího závodního týmu. Tento symbol se objevil v letech 1997 až 2003 i na nové Lancii Y, a to v několika barevných variantách včetně modré a červené. Tento model byl prodán v počtu 320 000 kusů a tvořil 45 % prodejů řady.

Symbol Elefantino se vrátil zpět v roce 2013 na nové pětidveřové Lancii Ypsilon a symbolizuje dostupnější variantu určenou mladším zákazníkům, kteří se chtějí odlišit vozidlem jedinečného stylu.

Kolekce Elefantino 2014 rozšiřuje možnosti personalizace, kterým zákazníci dávají stále větší prostor. Úspěch těchto modelů spočívá v dostupnosti a stylu pro mladé motoristy.

Kromě toho si zákazníci mohou vybrat ze tří nových odstínů karoserie: šedé Carrara, šedé Kaki a modré Zaffiro. Nabídku Lancie Ypsilon ’14 doplňují odstíny bílá Neve, černá Vulcano, červená Argilla, Turchese, šedá Pietra, šedá Argento nebo purpurová Aurora. 

Paleta motorizací zahrnuje zážehové motory 1.2 69 k a 0.9 Turbo TwinAir 85 k s manuální nebo automatizovanou převodovkou, vznětový přeplňovaný motor 1.3 MultiJet 95 k, dvoupalivový motor 1.2 LPG 69 k a dvoupalivový motor 0.9 Turbo TwinAir 80 k na zemní plyn. Posledně jmenovaná jednotka je prvním dvouválcem, který je poháněn zemním plynem. Motor zaznamenává při jízdě na zemní plyn nízké emise CO2 (86 g/km) i nízkou spotřebu paliva (3,1 kg/100 km v kombinovaném provozu).

Tento motor, který byl oceněn jako Nejekologičtější motor roku 2013, kombinuje inovativní technologii MultiAir, přeplňování, koncept downsizingu TwinAir a specifickou technologii vstřikování zemního plynu do válců. Technologie TwinAir Turbo podporuje všechny přednosti zemního plynu, aniž by bylo omezeno potěšení z jízdy a výkon.

TZ: FIAT ČR spol. s r.o.

Lancia Ypsilon Elefantino, foto: FIAT ČR spol. s r.o.

Lancia Ypsilon Elefantino, foto: FIAT ČR spol. s r.o.

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Na led! – Hokej a bruslení v obrazech

Na led! – Hokej a bruslení v obrazech/NGP

Národní galerie představuje výstavu, která otevírá téma bruslení a hokeje ve výtvarném umění. Od bruslení na...

Rozšířila se výstraha před extrémními dešti

Ilustrační foto: Stanislava Nopová

Na MŽP jednala Ústřední povodňová komise, doporučuje omezit akce a nevstupovat do lesů.

Do lesa chodili loni lidé častěji

Foto: houbaření/ Stanislava Nopová

Nasbírali ale méně lesních plodů než obvykle.

Podařilo se prosadit omezení pyrotechniky

Ilustrační foto: pixabay

Sníží se hluk, který způsobuje stres dětem, seniorům a zvířatům, nebezpečí úrazů a požárů a znečištění...

reklama reklama
reklama