Modernizace trati Praha – Kladno
Praha 6 vyjádřila své připomínky k dokumentaci týkající se výstavby železniční trati Praha - Ruzyně a Letiště Václava Havla.
Městská část Praha 6 podporuje výstavbu železnice v rámci celkového záměru modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla. Vznik nové železniční zastávky Dlouhá míle s navazujícím prostorem je s městskou částí průběžně konzultována a předkládaná řešení převážně akceptují požadavky městské části.
Praha 6 doporučuje již v první etapě navýšit kapacitu P+R na minimálně 1911 parkovacích míst. Nezbytným předpokladem je napojení nově vytvořených parkovacích ploch na Pražský okruh.
Stanici metra Veleslavín, jako přestupního uzle bez propojení na Masarykovo nádraží nepovažuje Praha 6 z dlouhodobého hlediska za udržitelné.
Zároveň v souladu s HMP doporučujeme řešit II. etapu tramvajové trati od dočasného ukončení ze zastávky Dědinská, s novým mostem přes SOKP až po dočasné ukončení v severní části terminálu, jak navrhovaný záměr předpokládá. Výsledkem by měl být hotový dopravní přestupní uzel, který považuje městskou část Praha 6 za klíčový a který by mohl být v provozu bez dalšího omezování následujícími dopravními stavbami (realizovanými HMP).
Dále městská část předpokládá, že navržené řešení křižovatky Fajtlova x K Letišti zohlední jak budoucí prodloužení tramvajové trati ve směru k letišti, tak dopravní zátěž s dostatečnou rezervou pro autobusový terminál, P+R i další koordinované stavební záměry (zástavba jižně od OC Šestka) generující další dopravní zatížení. Křižovatku je nutno řešit s dostatečnou rezervou vzhledem k přímému přístupu k Terminálům Letiště Václava Havla.
Úsek železniční trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Letiště Václava Havla je jednou z částí rozsáhlého souboru staveb celkové modernizace železničního spojení Prahy s Kladnem a Letištěm Václava Havla.
Na jihu na něj navazuje stavba Modernizace trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Ruzyně (včetně), na severu pak Novostavba ŽST Praha - Letiště Václava Havla (LVH).
Celková délka úseku je cca 4 km. Trať je navržena jako dvoukolejná, elektrifikovaná. V tomto úseku je vedena v zářezu. Součástí stavby jsou navazující komunikace, mosty a tunely, všechny související sítě a technologická zařízení, sadové úpravy atd. Podstatnou součástí projektu je zastávka Praha-Dlouhá Míle s kapacitním parkovištěm P+R, terminálem příměstských autobusů a se zastávkou tramvajové trati prodloužené ze sídliště Dědina.
19. 4. 2024; TZ: ÚMČ Praha 6
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...
Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.
Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.