Na letiště budou jezdit trolejbusy

DPP vysoutěžil zhotovitele trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla Praha, stavbu zahájí ještě letos.

Infrastrukturu pro trolejbusovou linku mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla Praha postaví společnost Elektrizace železnic Praha za 354,5 milionů korun. Dopravní podnik hl. m. Prahy ji vysoutěžil ve veřejné zakázce v rámci projektu elektrifikace autobusové linky č. 119. Výstavba potrvá 15 měsíců, DPP ji plánuje zahájit ještě letos na konci listopadu.

V případě projektu elektrifikace autobusové linky č. 119 bude trakční trolejové vedení pokrývat zhruba 50 % její stávající trasy, na zbylém úseku trolejbusy pojedou v režimu na baterii. Trolejové vedení bude začínat ve stávajícím autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín, povede Evropskou ulicí a dále ulicí K Letišti, kde bude ukončeno před kruhovým objezdem u Terminálu 3. V opačném směru do centra se trolejbusy k trakčnímu vedení připojí v zastávce Terminál 3. Trakční vedení bude dále nepřerušovaně pokračovat až na konečnou v autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín. DPP tak vybuduje celkem 11,6 kilometrů trolejového vedení, kromě toho ale také nabíjecí místa v autobusovém obratišti Letiště Václava Havla Praha a v garáži Řepy, která bude domovem pro trolejbusy vypravované na tuto linku.

Kromě stavby trakčních stožárů, trolejového vedení a pokládky kabelové trasy v rámci výstavby tohoto projektu vzniknou také tři nové trolejbusové měnírny: v garáži DPP Řepy a dvě kontejnerové – na Nádraží Veleslavín a v autobusovém obratišti na Letišti Václava Havla Praha. Část trolejového vedení bude napájena také z nové měnírny Dědina, kterou DPP staví společně s novou tramvajovou tratí Divoká Šárka – Dědinská. DPP ji vybaví příslušnou technologií tak, aby mohla současně sloužit tramvajím i trolejbusům.

Elektrifikace autobusové linky č. 119 je zároveň zařazena do mezinárodního výzkumného projektu E-BRT, který je připravován v rámci evropského vědecko-výzkumného programu Horizon a koordinován ze strany Mezinárodního svazu veřejné dopravy UITP. Kromě prezentace a porovnání provozně-technologických parametrů velkokapacitních bateriových trolejbusů bude sledován energetický management provozu i nabíjení a možnosti jeho optimalizace.

1.11. 2022; TZ: DPP

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

HYDROPOLIS /ÚMČ Praha 10

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...

Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

Červený Vrch/ÚMČ Praha 6

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.

Praha má po 74 letech novou vozovnu

Foto: DPP - Petr Hejna

Do Hloubětína se ode dneška vrací tramvaje.

Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Foto: ÚMČ Praha 2

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.

reklama reklama
reklama reklama