Nová dopravní mapa Prahy zobrazuje každou linku i zastávku

Organizace ROPID připravila nový typ dopravní mapy – schéma linkového vedení v Praze, v němž jsou zakresleny všechny linky, které jsou zahrnuty do systému PID v Praze včetně všech zastávek.

Každá linka nebo skupina linek má svou vlastní barevnou čáru, což usnadní orientaci v mapě zejména u autobusových linek, kterých je v Praze velký počet.

„Pro snadnou orientaci cestujících máme celou řadu informačních materiálů. Od jednoduchých schémat metra či tramvají přes podrobnější schémata nočního provozu či železnice až po detailní mapy se zakreslením jednotlivých ulic a zastávek. Po vzoru jiných měst jsme se pokusili spojit dohromady přehlednost schématu a detailnost mapy do jednoho materiálu, který mohou nově Pražané spatřit v ulicích metropole. Podle reakcí veřejnosti rozhodneme o dalším využití této novinky," uvádí náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Nové mapy se objevují ve velkoplošných vitrínách v ulicích Prahy, schéma ve formě skládaného letáku je možné si zdarma vyzvednout také v infocentrech nebo stáhnout na webu pid.cz.

„Každá linka, ať už se jedná o metro, tramvaj, autobus či přívoz, má určenou svou barvu. Pokud jedou dvě nebo více linek v určitém úseku spolu shodnou trasou, nebo mají dokonce navzájem proložené intervaly, je tento svazek zjednodušen do jedné čáry. Tloušťka čar také naznačuje interval, jak často spoje v daném úseku jezdí," doplňuje autor nové mapy František Brynda, hlavní grafik ROPIDu.

Každá zastávka je reprezentovaná bodem (obousměrná), trojúhelníkem (jednosměrná) nebo v případě, kdy je na malém prostoru více zastávek či pokud se jedná o složitější přestupní uzel, ji představuje tabulka s názvem uzlu a výčtem linek. Schéma zobrazuje také infocentra nebo parkoviště P+R. Pokud je mezi některými zastávkami rychlejší (nebo alespoň časově srovnatelné) jít pěšky, je zde naznačena i pěší vazba včetně orientační časové náročnosti.

„Pár takových spojení je například v centru, mnoho lidí třeba chodí pěšky na hlavní nádraží ze zastávky Jindřišská," dodává František Brynda.

Schéma zobrazuje celé území hl. m. Prahy. Kde to bylo možné, je zobrazena ještě přilehlá oblast Středočeského kraje. Na okrajích je vždy vyznačeno, jakým směrem linka pokračuje dále.

Schéma zobrazuje především trvalý stav, nicméně jsou zde zobrazeny některé dlouhodobé výluky, jako například Negrelliho viadukt, který ovlivňuje linkové vedení mnoha vlaků, rekonstrukce nádraží Praha-Vršovice nebo upozornění na rekonstrukci tramvajové trati na Sídliště Barrandov. Tyto „větší" či dlouhodobé výluky budeme i nadále do schématu zakreslovat a na webu tudíž bude zveřejněna vždy aktuální verze.

4. 5. 2020; TZ: ROPID

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

HYDROPOLIS /ÚMČ Praha 10

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...

Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

Červený Vrch/ÚMČ Praha 6

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.

Praha má po 74 letech novou vozovnu

Foto: DPP - Petr Hejna

Do Hloubětína se ode dneška vrací tramvaje.

Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Foto: ÚMČ Praha 2

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.

reklama reklama
reklama reklama