Nová přistávací dráha nebude

Rada hlavního města Prahy na dnešním jednání odmítla záměr výstavby paralelní přistávací dráhy v rámci rozšiřování Letiště Václava Havla.

Podle předloženého záměru by její vznik zvýšil kapacitu letiště na dvojnásobek oproti situaci před krizí letecké dopravy způsobené koronavirem.

Podle pražských radních je nezbytné, aby dalšímu rozšíření letiště a jeho udržitelnému provozu předcházelo urychlené zprovoznění železničního spojení z Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla. Ze strany vlády ČR pak Rada města očekává vypracování koncepce letecké dopravy s posouzením variant zkapacitnění letecké dopravy na regionálních letištích, dopady turismu na regionální rozvoj a zohlednění klimatických závazků, ke kterým se ČR zavázala.

„Vláda chce investovat 30 miliard korun do Letiště Václava Havla v situaci, kdy se již proinvestovaly miliardy do rozvoje regionálních letišť, která jsou ve ztrátách a jejichž provoz je dotován z veřejných financí. Toto ukazuje na absenci vládní strategie v oblasti veřejné letecké dopravy,“ říká náměstek primátora Petr Hlubuček.

Letiště Václava Havla před koronakrizí v roce 2019 odbavilo přibližně 17 milionů cestujících, přičemž jeho současná kapacita je přibližně 21 milionů cestujících. Letiště Václava Havla tak ani před koronavirovou epidemii nebylo na hraně své kapacity. Paralelní dráha by ji následně posunula až na 30 až 35 milionů cestujících ročně.

Rada hl. m. ve svém usnesení dále považuje za nezbytné vypracování aktualizované hlukové studie včetně potřeby investic pro minimalizaci hlukové zátěže, nebo posouzení ekonomických a společenských dopadů rozšíření letiště, které by zohledňovalo nežádoucí formy a růst turismu spolu s vlivem na dostupnost bydlení v Praze. Praha žádá také analýzu vlivu plánovaných vysokorychlostních tratí na budoucí vytížení Letiště Václava Havla.

7. 12. 2020; TZ: MHMP

 

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

HYDROPOLIS /ÚMČ Praha 10

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...

Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

Červený Vrch/ÚMČ Praha 6

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.

Praha má po 74 letech novou vozovnu

Foto: DPP - Petr Hejna

Do Hloubětína se ode dneška vrací tramvaje.

Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Foto: ÚMČ Praha 2

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.

reklama reklama
reklama reklama