Omezit zpožďování, zrychlit tramvaje a autobusy je cílem DPP

Hlavní město Praha schválilo novou strategii realizace preferenčních opatření pro veřejnou dopravu na období 2016-2020, která pomůže zrychlit tramvaje a autobusy a omezí jejich zpožďování ve vytížených pražských ulicích.

„Projekt preference", jak se strategický dokument nazývá, zpracovala organizace ROPID ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy, a odborem Rozvoje a financování dopravy Magistrátu hl. m. Prahy, společně s projektem PREFOS, inovativním projektem pro oblast preference veřejné dopravy ČVUT v Praze Fakulty dopravní.

„Schválená strategie obsahuje nejen zásady realizace preferenčních opatření na území hlavního města Prahy, ale především jasně definuje problémová místa, kde je potřebné preferenci veřejné dopravy uplatnit nejvíce. Všechny pražské organizace, které mají organizaci dopravy na starosti, tímto materiálem dostaly jasný úkol, které lokality v období 2016-2020 systematicky řešit," uvádí náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.

Preferenční manuál již vychází ze zásad čerstvě schválené nové dopravní politiky hl. m. Prahy zpracované v rámci projektu P+ (www.poladprahu.cz), která staví právě na rozvoji atraktivní a rychlé veřejné dopravy.

„Součástí dokumentu je také manuál pro navrhování a realizaci preference pro autobusy, jenž bude návodem pro projektanty, jak co nejlépe realizovat preferenční opatření v praxi. Dodržování manuálu povede k žádoucímu sjednocení a vyšší jednoznačnosti dopravního značení, tedy i k vyšší srozumitelnosti opatření pro všechny účastníky silničního provozu. Výhody získají tedy nejen uživatelé veřejné dopravy, ale i té individuální," dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.

Přestože na mnoha místech tramvajové sítě Praha dokazuje, že preferovat veřejnou dopravu umí, stále existuje řada míst zejména v autobusové síti, kde by veřejná doprava větší přednost před osobními automobily potřebovala.

8.10.2017; TZ: ROPID

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

HYDROPOLIS /ÚMČ Praha 10

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...

Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

Červený Vrch/ÚMČ Praha 6

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.

Praha má po 74 letech novou vozovnu

Foto: DPP - Petr Hejna

Do Hloubětína se ode dneška vrací tramvaje.

Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Foto: ÚMČ Praha 2

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.

reklama reklama
reklama reklama