Plzeň z Prahy po železnici do jedné hodiny?
Druhá tunelová trouba tunelu Ejpovice – Homolka, je téměř ze 70% dokončena. Tunelovací stroj Viktorie v těchto dnech zdolává třetí kilometr ražby z čtyřkilometrové severní části tunelu.
Správě železniční dopravní cesty se tak daří držet harmonogram stavby nejdůležitějšího úseku modernizace tratě Rokycany – Plzeň. Kompletní zprovoznění tunelů se předpokládá v prosinci 2018.
Stavba obou tunelů byla zahájena 4. února 2015. V polovině roku 2016 byla kompletně dokončena ražba jižní tunelové trouby tunelu Ejpovice (část Chlum), kde bylo postaveno 2056 prstenců, což představuje celkem 4112 metrů délky.
V části tunelu pod vrchem Chlum byly také již vybudovány podkladní betony pro kolejový svršek nutné pro umístění pevné jízdní dráhy. Dokončené je také odvodňovací potrubí v celé délce tunelu. Dne 26. 09. 2016 byla zahájena ražba severní tunelové trouby (část Homolka), která dnes atakuje hranici tří kilometrů.
„Plzeň patří k městům, které mají být dostupné z Prahy po železnici do jedné hodiny. Jen samotný tunel zkrátí dobu cestování mezi Prahou a Plzní o deset minut. Díky modernizaci celé tratě se jízda oproti dnešku zrychlí více než o třetinu. Počítáme i s tím, že se zvýší frekvence expresů z Prahy na Plzeň, Domažlice a do Bavorska," říká ministr dopravy Dan Ťok.
9.5.2017; TZ: MDČR
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Pražský vítěz Adapterra Awards 2024
Zvítězila budova pro výzkum i výuku s fasádou osázenou tisíci rostlinami.
Výstava Ženy na bojištích
U průchodu Armádním muzeem od cyklostezky je volně přístupná výstava Ženy na bojištích a v zázemí.
Výstava Olympijské příběhy v Praze
Výstavou Olympijské příběhy připomene Národní muzeum úspěchy českých sportovců za posledních více než 100...
Letečtí záchranáři mají v Praze novou moderní základnu
Byli unikátem na území tehdejšího Československa a po více jak 37 letech od prvního vzletu nyní letečtí záchranáři,...