Praha 6: Trasa z Dejvic do Veleslavína bude vedena od zemí

Městské radě se podařilo téměř nemožné, tolik diskutovaná trasa z Dejvic do Veleslavína bude vedena pod povrchem Prahy 6.

Taková je dohoda se Správou železniční dopravní cesty, která je jejím investorem. Navrhovaná technologie ražby, jež se užívá při výstavbě stanic metra, je technicky nejefektivnější, ekonomicky nejvýhodnější a ekologicky nejšetrnější.

„Praha 6 dlouhodobě a konzistentně požaduje podpovrchové vedení připravované železniční trati v úseku mezi Dejvicemi a Nádražím Veleslavínem," uvedl starosta Prahy 6 Ondřej Kolář. Trať se má realizovat v rámci modernizace spojení mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na Letiště Václava Havla.

Investor, kterým je Správa železniční dopravní cesty, se po sérii jednání rozhodl vyjít vstříc požadavku Prahy 6 a představil aktuální studii proveditelnosti plně podzemní varianty. Ta počítá se zbrusu novým postupem formou raženého tunelu. Nasazení této technologie, které se běžně používá při stavbě metra, bude ve střešovickém křídovém masivu po všech stránkách optimální.

TZ: ÚMČ Praha 6

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

HYDROPOLIS /ÚMČ Praha 10

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...

Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

Červený Vrch/ÚMČ Praha 6

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.

Praha má po 74 letech novou vozovnu

Foto: DPP - Petr Hejna

Do Hloubětína se ode dneška vrací tramvaje.

Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Foto: ÚMČ Praha 2

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.

reklama reklama
reklama reklama