Praha 7 chce zpátky bezbariérové elektrovlaky
Na železniční trati, která prochází Prahou 7, končí elektrické vlaky. Nahrazují je soupravy s dieslovým motorem, které navíc nejsou plně bezbariérové.
Sedmá městská část se obrací na České dráhy. Požaduje řešení, které zachová bezbariérový přístup do vlaků a bude šetrnější vůči městskému ovzduší.
„Musíme se zajímat o kvalitu ovzduší na území Prahy. Je řada opatření, která pomáhají. Patří mezi ně například důsledná kontrola filtrů pevných částic, řešení emisí u lodní dopravy, funkční regulační plán pro smogové období, ale třeba také to, aby na elektrifikovaných tratích nejezdily motorové vlaky," uvedl Jan Čižinský, starosta Prahy 7 a kandidát na primátora za iniciativu PRAHA SOBĚ.
Elektrické vlaky končí na lince mezi Roztokami u Prahy a nádražím Praha Libeň. Trasa prochází také částí území MČ Praha 7. Elektrovlaky jsou nahrazovány jednotkami s dieselovým motorem.
„Považujeme to za velmi nešťastné, nejen s ohledem na zhoršení kvality ovzduší, především v rekreační oblasti Stromovky, ale také kvůli cestujícím. Nové soupravy jsou bezbariérové pouze u části vstupů, čímž dochází ke zhoršení podmínek pro hůře pohyblivé osoby, rodiče s kočárky či cyklisty," řekl Ondřej Mirovský (Strana zelených).
Z uvedených důvodů Praha 7 žádá o náhradu jinými soupravami, které budou dbát na kvalitu ovzduší a uživatelský komfort.
6. 6. 2018; TZ: ÚMČ Praha 7
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...
Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.
Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.