Praha turistická, moderní, kulturní
Praha podpoří cestovní ruch pro rok 2023 dalšími více jak osmi miliony korun.
Rada hlavního města Prahy schválila navýšení rozpočtu na mediální kampaně k podpoře cestovního ruchu o dalších osm milionů korun. Celkem tak metropole v roce 2023 vyčlení na kampaně, eventy, podporu kongresového turismu a podporu Pražského audiovizuálního nadačního fondu 30 850 000 korun. Dodatečné prostředky mají za cíl přilákat do hlavního města více turistů směřujících za kulturními událostmi, kteří zároveň stráví v Praze průměrně větší počet nocí za jednu návštěvu.
Vyčleněná částka 8 350 000 korun bude použita na podporu cestovního ruchu formou marketingových kampaní společnosti Prague City Tourism a.s. Jednat se přitom bude o kampaně určené na udržitelný cestovní ruch, rozvoj kulturního cestovního ruchu a k omezení negativních dopadů zvýšeného množství turistů na běžný život v Praze. Pokračovat bude i v letošním roce kampaň V Praze jako doma, která je zaměřena na podporu domácího cestovního ruchu. Jejím cílem je dlouhodobá podpora domácího cestovního ruchu a navýšení počtu domácích návštěvníků a turistů v Praze. Celková částka na kampaně pro letošní rok bude ve výsledku 15 400 000 Kč.
„Být v Praze jako doma neznamená chovat se nezodpovědně vůči svému okolí. Praha nemá být destinací, kam lidé míří za alkoholovými dýchánky. Proto zároveň pokračujeme i v další kampani s názvem Enjoy Respect Prague, jejímž cílem je edukace přijíždějících turistů ohledně kultury chování, čímž pomůžeme zmírnit negativní dopady turismu na každodenní život v metropoli,“ uvedl náměstek primátora hl. m. Prahy pro kulturu, cestovní ruch, památkovou péči a výstavnictví Jiří Pospíšil.
Na podporu příjezdového cestovního ruchu pak bude zaměřena kampaň Stay in Prague, která chce Prahu prezentovat jako kulturní a kultivovanou destinaci pro návštěvu turistů jak z České republiky, tak i celého světa. Kampaně jsou realizovány v souladu s Koncepcí příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy a jsou zaměřeny na podporu příjezdů kultivované a bonitní klientely do Prahy.
„Jsme moc rádi, že město systematicky podporuje marketingové kampaně. I prostřednictvím nich se nám daří naplňovat cíle strategie udržitelného cestovního ruchu v metropoli,“ řekl předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.
Praha je moderní kulturní cíl
„Všechny tyto kampaně můžeme financovat díky vyššímu výběru poplatků za přenocování, který jen za rok 2022 činí 420 milionů korun, kdy větší část z těchto prostředků chceme vracet právě do rozvoje cestovního ruchu a motivovat turisty z celého světa, aby Prahu navštívili a vnímali ji jako kulturní a moderní destinaci, kde budou chtít díky kvalitnímu programu a různým eventům strávit více času,“ doplnil náměstek primátora Jiří Pospíšil.
13. 3. 2023, TZ: MHMP
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Pražský vítěz Adapterra Awards 2024
Zvítězila budova pro výzkum i výuku s fasádou osázenou tisíci rostlinami.
Výstava Ženy na bojištích
U průchodu Armádním muzeem od cyklostezky je volně přístupná výstava Ženy na bojištích a v zázemí.
Výstava Olympijské příběhy v Praze
Výstavou Olympijské příběhy připomene Národní muzeum úspěchy českých sportovců za posledních více než 100...
Letečtí záchranáři mají v Praze novou moderní základnu
Byli unikátem na území tehdejšího Československa a po více jak 37 letech od prvního vzletu nyní letečtí záchranáři,...