Přestavba Masaryčky se naplno rozbíhá
Stavební činnost na české železnici neutichne ani v období hlavních prázdnin.
Platí to i pro rekonstrukci pražského Masarykova nádraží, která nabírá na intenzitě. V souvislosti s tím dojde ke změnám tras některých vlaků. Na dalších místech pak proběhnou plánované opravné a údržbové práce.
Po dobu letních prázdnin, tedy od 1. července do 31. srpna 2024, proběhnou stavební práce na obnově železniční trati v karlínské oblasti Sluncová (Pod Krejcárkem). Na samotném Masarykově nádraží začne demontáž zastřešení na nástupišti mezi 6. a 7. kolejí. Linky S2 a S22 (Praha – Lysá nad Labem – Kolín/Milovice) tak nebudou zajíždět na Masarykovo nádraží, ale budou odkloněny na hlavní nádraží. Linka S34 (Praha Masarykovo nádraží – Praha-Čakovice) bude ukončena ve Vysočanech.
Cílem Správy železnic je, aby modernizační práce měly co nejmenší dopad na denní provoz. Proto jsou výluky celé stanice naplánovány pouze na noční hodiny, proběhnou v období od 1. do 27. července, a to vždy v době od 23:40 do 4:00.
Celková přestavba Masarykova nádraží začala na počátku letošního roku. Jako první přišel na řadu archeologický průzkum, dělníci dále odstranili část kolejí a pokračují v překládce sítí a kabelů. Rekonstrukcí projdou kromě nástupišť také koleje, jejich počet se zvýší ze sedmi na devět. Celé kolejiště překlene nová platforma, která propojí dosud rozdělené lokality v sousedství Masarykova nádraží. Dokončení všech prací se plánuje v roce 2027.
19. 6. 2024; TZ: MD ČR
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...
Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.
Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.