Rekonstrukce lanové dráhy na Petřín bude dokončena v březnu
Jeden z největších mobilních jeřábů o hmotnosti 96 tun vyjel na pražský Petřín v noci 18. ledna 2016 tak, aby nedošlo k omezení provozu MHD a automobilové dopravy. Cesta vzhůru petřínským svahem trvala zhruba 1,5 hodiny a proběhla bez zásadních komplikací.
Druhý největší jeřáb v České republice usadil poslední nosníky nového železobetonového mostu ve stanici Nebozízek, jehož rekonstrukce bude podle plánu dokončena ve druhé polovině března letošního roku.
Nosná konstrukce mostu bude nově tvořena 16 díly mostovky upravenými pro potřeby lanové dráhy, přičemž hmotnost jednoho nosníku dosahuje 20 tun. Právě i kvůli hmotnosti jednotlivých nosníků a délce stavby bylo třeba využít téměř stotunový jeřáb. Nové rozpětí mostu bude činit deset až dvanáct metrů, délka mostu dosáhne 89 metrů.
Původní most na lanové dráze se vlivem špatného podloží pohyboval směrem ke stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu. V současnosti jsou hotové všechny bourací práce a do svahu zafixované podpěry, proces je v souladu s harmonogramem připraven na pokládání již hotových mostních prefabrikátů.Opravy lanové dráhy začaly loni v září, do kopce se lanovka znovu rozjede ve druhé polovině března.
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...
Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.
Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.