Skončila modernizace úseku koridoru mezi Prahou a Plzní
Kompletním zprovozněním Ejpovického tunelu skončila modernizace v současnosti čtrnáct kilometrů dlouhého úseku třetího tranzitního železničního koridoru mezi Rokycany a Plzní. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava.
Slavnostního ukončení stavby se zúčastnil za Evropskou komisi generální ředitel DG Regio Marc Lemaître v doprovodu ministra dopravy Dana Ťoka.
„Díky železničnímu projektu Rokycany – Plzeň se cesta vlakem z Prahy do Plzně zkrátila na 74 minut a stala se tak rychlejší než cesta autem. Součástí projektu je nejdelší tunel v České republice. Evropská unie na projekt přispívá částkou 3,5 miliardy Kč. Nová železniční trať je součástí hlavního koridoru Rýn – Dunaj, a přináší tak výhody nejen obyvatelům plzeňského regionu, ale díky mezinárodní osobní a nákladní dopravě také celému Česku a Evropské unii," uvedl generální ředitel DG Regio Marc Lemaître.
Stavba řešila modernizaci tratě vedené z Rokycan až k zastávce Ejpovice převážně po stávajícím drážním tělese. Mezi Ejpovicemi a zastávkou Plzeň-Doubravka se pak postavila nová přeložka, která dosavadní trasu zkrátila o 6,1 kilometru a na které leží i nový Ejpovický tunel proražený pod terénními útvary Homolka a Chlum. Od zastávky Plzeň-Doubravka do plzeňského hlavního nádraží je opět využita stávající trať, která ale prošla celkovou modernizací. Stěžejní stavbou projektu byl Ejpovický tunel, který tvoří dva jednokolejné tubusy propojené mezi sebou spojovacími chodbami. Je trasován na rychlost 200 km/hod. Délka obou jednokolejných trub od východního vjezdového portálu k západnímu výjezdovému portálu činí cca 4 150 m. Komfort cestujících se zvýšil i výstavbou nových nástupišť se standardní nástupní hranou ve výšce 550 mm. Nástupiště jsou navíc s bezbariérovým přístupem. Stanice a zastávky také získaly nové osvětlení a informační zařízení.
Modernizovaný úsek Rokycany – Plzeň je součástí Transevropské dopravní sítě (TEN-T) a leží na západní větvi III. tranzitního železničního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice s Německem. Část prací projektu, tzv. I. fáze, byla spolufinancovaná v rámci Operačního programu Doprava 2007–2013, jeho II. fáze je realizovaná v rámci současného Operačního programu Doprava 2014–2020. Předpokládané celkové investiční náklady stavby (I. + II. fáze) dosáhly částky 6,783 miliardy korun bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro celou stavbu může dosáhnout částky 3,520 miliardy korun. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby s názvem Modernizace trati Rokycany – Plzeň bylo sdružení tvořené společnostmi Metrostav a Subterra.
11. 12. 2018, TZ: SŽDC
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Pražský vítěz Adapterra Awards 2024
Zvítězila budova pro výzkum i výuku s fasádou osázenou tisíci rostlinami.
Výstava Ženy na bojištích
U průchodu Armádním muzeem od cyklostezky je volně přístupná výstava Ženy na bojištích a v zázemí.
Výstava Olympijské příběhy v Praze
Výstavou Olympijské příběhy připomene Národní muzeum úspěchy českých sportovců za posledních více než 100...
Letečtí záchranáři mají v Praze novou moderní základnu
Byli unikátem na území tehdejšího Československa a po více jak 37 letech od prvního vzletu nyní letečtí záchranáři,...