Středoevropské hotely opět na vzestupu
Z hlediska obchodů jsou vyhlídky hotelového sektoru v celé Evropě velmi pozitivní. O investice do tohoto sektoru se zajímá široké spektrum investorů z celého světa, neboť díky zlepšujícím se podmínkám pro obchod a větší ochotě finančních institucí poskytovat úvěry mohou těžit z vyšší návratnosti.
Za prvních 6 měsíců roku 2015 zaznamenaly evropské hotely v porovnání s tímtéž obdobím v roce 2014 značný nárůst v klíčových ukazatelích výkonu. Průměrná denní cena za pokoj (ADR) se zvýšila o 8 % na 112 eur, obsazenost na 68 % (ve stejném období v roce 2014 to bylo 65 %) a průměrný příjem na dostupný pokoj (RevPar) vzrostl o 11 % na 76 eur.
Navzdory trvající ekonomické a politické nejistotě v Evropě se cestovnímu ruchu a hotelům v roce 2014 dařilo. Navštívilo ji téměř 600 milionů cizinců a bylo zaznamenáno 2,7 mld. přenocování, což představuje nový rekord. Přitom se očekává, že tato čísla letos ještě porostou.
Ve střední a východní Evropě z těchto makroekonomických ukazatelů nejvíce těžila Praha, Budapešť, Bratislava a Varšava. Praha ostatní zmíněná města překonala, co se týče průměrné denní ceny za pokoj (80,30 eur, meziroční růst o 10,4 %).
Hotelnictví - nová výstavba
Díky dvoucifernému růstu, dostupnosti úvěrů a opětovnému zájmu investorů o tento region je investiční aktivita na vzestupu, a to jak v oblasti investičních produktů, tak i výstavby.
Navzdory omezeným možnostem výstavby region monitoruje několik mezinárodních hotelových řetězců a hledá příležitosti k rozšíření svého portfolia značek.
Zaznamenali jsme následující rozšíření hotelů očekávaná v příštích dvou letech:
- Praha v 3–5hvězdičkovém segmentu má do roku 2017 přibýt 727 pokojů
- Varšava v 3–5hvězdičkovém segmentu má do roku 2016 přibýt 764 pokojů
- Budapešť v 3–5hvězdičkovém segmentu má do roku 2016 přibýt 500 pokojů
Hotelnictví - nové trendy
Hoteliéři se letos soustředí na spokojenost hostů a zpříjemnění jejich pobytu – jako například nové produkty a služby wellness, zlepšení ukazatele RevPar prostřednictvím přímých rezervací atd. Majitelé hotelů, kteří své objekty zdokonalí a následují tak vývoj a nové trendy v hotelovém sektoru, budou moci v roce 2015 slavit úspěch v oblasti růstu a zisku.
Vedle ekonomické vyhlídky a politické situace budou hoteliéři čelit i jiným specifickým potížím s ohledem na rozšíření alternativních ubytovacích služeb, jako je Airbnb.
Stále více návštěvníků se také snaží dodržovat na cestách zdravý životní styl. Hotely reagují v podobě různých programů, jako například „wellness pokoje" společnosti MGM Grand či partnerství uzavřené mezi společnostmi Westin a New Balance, které hostům poskytne sportovní vybavení. Posun směrem k „well-being tourismu" dává hotelům příležitost přilákat úplně nové vrstvy klientely.
Vedoucí značky na trhu jako Sheraton a Marriott mění klasické vstupní haly na multifunkční prostory, které lze zároveň využít ke schůzkám, samostatné práci či jídlu.
Řídící pracovníci, kteří budou schopni těchto trendů využít, získají v nadcházejícím roce významnou výhodu oproti konkurenci. Jestliže každý nový nápad otestují, budou moci lídři v tomto oboru přesně předpovědět, který z programů bude účinný, kde bude fungovat nejlépe a jak ho přizpůsobit na míru tak, aby dosáhli maximální návratnosti s minimálním rizikem.
TZ: Cushman & Wakefield
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Kabely pro jaderné elektrárny budou bezpečnější a vydrží déle
Vyvinout silové a sdělovací kabely, které budou použitelné pro rekonstrukci nebo výstavbu nových bloků jaderných...
Pěstitele drtí levné dovozy i vrtochy počasí
Na tržbách za obiloviny a olejniny letos přijdou o 7 miliard korun.
Myslivecký zákon povede k přemnožení zvěře
Novela mysliveckého zákona, kterou mají v září projednat poslanci, vzbuzuje u zemědělců oprávněné obavy, že...
Potřebujeme novelu mysliveckého zákona
Hlavním cílem novely zákona o myslivosti, kterou připravilo Ministerstvo zemědělství, je snížit vysoké stavy spárkaté...