Taxislužbu na letiště v Praze bude zajišťovat Uber
Zákazník bude znát cenu předem.
Novým provozovatelem taxi služby na Letišti Václava Havla Praha bude od jara 2023 společnost Uber. Zvítězila v koncesním řízení, do kterého se přihlásili dva uchazeči. Vítěz tendru garantuje pevně stanovenou cenu jízdy předem, zajištění dopravní obslužnosti v režimu 24 hodin denně a vozový park ve stáří maximálně do pěti let z vozů převážně vyšší střední třídy.
Současným provozovatelům končí smlouva v lednu 2023. Nový taxioperátor zahájí přípravu tak, aby mohl co nejdříve po uplynutí stávající spolupráce nabízet své služby. Provozovatel bude mít povinnost před každou jízdou stanovit konečnou cenu, kterou vypočítá jeho software. Výsledná cena jízdného pak nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v koloně.
Cestující si jízdu vozem taxislužby bude mít možnost objednat pomocí svého telefonu bez nutnosti stažení aplikace, přes webové rozhraní a na kioscích v příletových halách na obou terminálech. Provozovatel bude na základě smluvních podmínek spolupracovat s řidiči, kteří zajistí požadovanou kvalitu služeb a bezpečnost provozu. Provozovatel také zajistí, že řidiči musí mít všechna oprávnění, hovořit česky a mít alespoň základní znalost anglického jazyka, která jim umožní základní komunikaci se zákazníkem. Řidiči musí mít odpovídající reprezentativní oblečení. Zákazník bude mít možnost vždy zaplatit i bezhotovostně.
Cestující bude rychle a efektivně odbaven
Po potvrzení objednávky dostane každý zákazník okamžitě informaci o SPZ, modelu i barvě vozu, který jej z letiště odveze. Tyto údaje pasažér uvidí přímo v aplikaci, případně je získá formou SMS, pokud si svezení objedná fyzicky v kiosku. Bude možné také spárování jízdy s konkrétním vozem skrze PIN kód, který pasažér získá při objednávce a bude si pak moci vybrat libovolný vůz stojící před terminálem. Tuto technologii používají na jiných letištích, kde došlo ke snížení čekacích dob v průměru o 50 procent. K dispozici bude také inteligentní našeptávač destinací s možností zadání více mezizastávek. Samotná aplikace podporuje více než 100 jazyků. Jazyk aplikace se odvíjí od nastavení jazyka v operačním systému zařízení, aplikace automaticky překládá zprávy mezi řidičem a cestujícím, čímž dochází k odbourání jazykových bariér.
Podle aktuální poptávky musí taxi operátor přizpůsobovat počet dostupných vozů na letišti, aby zajistil dopravní obslužnost a cestující mohli služby využívat bez delšího čekání. Na přání zákazníka dodá dispečer taxislužby pro rodiny s dětmi autosedačku. Podmínky spolupráce zahrnují i povinnost přepravy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
Letiště při přípravě zadání koncese zohlednilo i šetrný přístup k životnímu prostředí. Nový taxioperátor se sám zavázal ke vzrůstajícímu podílu elektromobilů letištní flotily, v posledním roce kontraktu bude minimálně každá desátá zakázka odbavena pomocí elektromobilu. Cestující také budou mít možnost zpětně ohodnotit službu i řidiče, nedostatečné hodnocení pak může zamezit řidiči další poskytování služby na letišti.
22. 12. 2022; TZ: Letiště Praha, as.
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Pražský vítěz Adapterra Awards 2024
Zvítězila budova pro výzkum i výuku s fasádou osázenou tisíci rostlinami.
Výstava Ženy na bojištích
U průchodu Armádním muzeem od cyklostezky je volně přístupná výstava Ženy na bojištích a v zázemí.
Výstava Olympijské příběhy v Praze
Výstavou Olympijské příběhy připomene Národní muzeum úspěchy českých sportovců za posledních více než 100...
Letečtí záchranáři mají v Praze novou moderní základnu
Byli unikátem na území tehdejšího Československa a po více jak 37 letech od prvního vzletu nyní letečtí záchranáři,...