Trať mezi Smíchovem a Černošicemi již v roce 2022

Již v příštím roce se cestující dočkají plně zmodernizované trati mezi Smíchovem a Černošicemi.

Navýšení traťové rychlosti až na 140 km/h, kompletní rekonstrukce stanice Praha – Radotín a výstavba dalšího čtyřkolejného úseku. To jsou jen některé z přínosů stavby modernizace tratě Praha-Smíchov – Praha-Černošice. Hotovo bude na konci roku 2022. Oznámil to ministr dopravy Martin Kupka při kontrolním dni na stavbě.

„Modernizace by měla výrazně přispět k tomu, aby se po železnici dostalo do Prahy a z ní více lidí, protože po dokončení celého úseku mezi Smíchovem a Berounem by tu ve špičkových časech měl být takt až 10 minut, což bude pro cestující pozitivní posun,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka na kontrolním dni.

Aktuálně probíhají práce na železničním spodku 1. koleje v úseku odbočka Barrandov – Praha-Radotín a na 3. koleji v úseku odbočka Tunel – Praha-Radotín. Na zastávce Praha-Velká Chuchle probíhá výstavba opěrné stěny a podchodu. Ve stanici Praha-Radotín se pak dokončují práce na nástupišti a podchodu pro cestující.     Pokračuje i výstavba trakční měnírny v Chuchli, výstavba technologického objektu v Malé Chuchli a realizace kabelových tras v rámci celé stavby.   

Trať se modernizuje ve stávající stopě, projekt zahrnuje kompletní rekonstrukci stanice Praha-Radotín, kde je zřízen nový přístup do podchodu od stávajícího přejezdu v ulici Na Betonce, který bude v rámci protipovodňových opatření zrušen. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit rychlostí až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji. V metropoli tak vznikne další čtyřkolejný úsek, nyní je čtyřkolejný úsek od Vinohradských tunelů po Hostivař.

Na stavbu budou navazovat i další investiční akce jako například rekonstrukce stanice Praha-Smíchov (od roku 2022), optimalizace trati Černošice – odbočka Berounka (květen 2024) nebo optimalizace úseku Karlštejn – Beroun (srpen 2022).

Optimalizace trati Praha Smíchov – Černošice se nachází na III. železničním koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu. Modernizovaný úsek plní významnou roli v dálkové i příměstské dopravě.

Realizace: srpen 2019 – prosinec 2022

Celkové investiční náklady: 3,6 miliardy Kč, spolufinancování z CEF (Nástroj pro propojení Evropy)

28. 12. 2021, TZ: mdcr.cz

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Pražský vítěz Adapterra Awards 2024

Pavilon environmentálních studií ČZU Autor: Nadace Partnerství – Adapterra Awards (Vojta Herout)

Zvítězila budova pro výzkum i výuku s fasádou osázenou tisíci rostlinami.

Výstava Ženy na bojištích

Výstava Ženy na bojištích/VHÚ

U průchodu Armádním muzeem od cyklostezky je volně přístupná výstava Ženy na bojištích a v zázemí.

Výstava Olympijské příběhy v Praze

Výstava Olympijské příběhy/ Národní muzeum

Výstavou Olympijské příběhy připomene Národní muzeum úspěchy českých sportovců za posledních více než 100...

Letečtí záchranáři mají v Praze novou moderní základnu

z otevření nové základny leteckých záchranářů v Praze Ruzyni Autor: MHMP

Byli unikátem na území tehdejšího Československa a po více jak 37 letech od prvního vzletu nyní letečtí záchranáři,...

reklama reklama
reklama reklama