Trolejbusová linka na Letiště Praha má zelenou

Trolejbusová linka na Letiště Praha má zelenou, DPP na ni získal pravomocné společné povolení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy získal pravomocné společné povolení stavebního záměru elektrifikace autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha. Na zhotovitele stavby infrastruktury nyní DPP připravuje veřejnou zakázku, kterou vyhlásí v nejbližších měsících.

Odhadované stavební náklady činí přibližně 300 milionů korun. Zahájení samotné stavby DPP předpokládá na přelomu letošního a budoucího roku v závislosti na průběhu majetkoprávního zajištění. Po dokončení stavby se autobusová linka č. 119 změní na trolejbusovou linku č. 59, na kterou bude DPP nasazovat velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy.

Linka č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha je jedním z několika projektů elektrifikace autobusových linek v Praze. V rámci stavby infrastruktury pro tuto linku DPP postaví necelých 12 kilometrů trolejového vedení a čtyři nové měnírny: dvě kontejnerové na obou konečných zastávkách, tj. na Nádraží Veleslavín a na Letišti Praha. Další měnírna Dědina bude společná pro připravovanou novou tramvajovou trať Divoká Šárka – Dědinská a napájení trolejového vedení trolejbusové linky č. 59. Poslední nová a největší měnírna vznikne v garáži DPP Řepy. Bude sloužit nejen pro napájení 21 dobíjecích míst pro vozidla nasazovaná na linku Nádraží Veleslavín – Letiště Praha, ale do budoucna i pro další trolejbusy, které budou jezdit na autobusových linkách č. 131, 137, 176 nebo 191, jejichž elektrifikaci DPP připravuje.

Trolejové vedení bude v úseku Nádraží Veleslavín – Terminál 3, což přestavuje zhruba 50 % trasy linky č. 119. V úseku Terminál 3 – Letiště Praha budou trolejbusy jezdit na energii z trakčních akumulátorů. DPP podobně jako u elektrizace linky č. 140 využije maximum stávajících stožárů, buď trakčního vedení tramvajové tratě v úseku Nádraží Veleslavín – Divoká Šárka nebo stožárů pro veřejné osvětlení. Nevznikne tak les nových stožárů vedle těch současných. Kromě toho DPP na obou konečných, tj. na Nádraží Veleslavín a Letiště Praha, postaví nabíjecí stopy, které budou sloužit pro dobíjení trakčních baterií trolejbusů během přestávek mezi jednotlivými spoji.

DPP v současnosti dokončuje veřejnou zakázku na nákup 20 velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů, které po dokončení stavby infrastruktury na lince č. 119 nahradí stávající kloubové autobusy. Letiště Praha díky tomu získá nejen kapacitnější spojení směrem do/z centra hlavního města, ale také zcela bezemisní a tichou dopravu, která přispěje ke zklidnění této části rušné Evropské ulice.

28. 1. 2022; TZ: DPP

 

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Pražský vítěz Adapterra Awards 2024

Pavilon environmentálních studií ČZU Autor: Nadace Partnerství – Adapterra Awards (Vojta Herout)

Zvítězila budova pro výzkum i výuku s fasádou osázenou tisíci rostlinami.

Výstava Ženy na bojištích

Výstava Ženy na bojištích/VHÚ

U průchodu Armádním muzeem od cyklostezky je volně přístupná výstava Ženy na bojištích a v zázemí.

Výstava Olympijské příběhy v Praze

Výstava Olympijské příběhy/ Národní muzeum

Výstavou Olympijské příběhy připomene Národní muzeum úspěchy českých sportovců za posledních více než 100...

Letečtí záchranáři mají v Praze novou moderní základnu

z otevření nové základny leteckých záchranářů v Praze Ruzyni Autor: MHMP

Byli unikátem na území tehdejšího Československa a po více jak 37 letech od prvního vzletu nyní letečtí záchranáři,...

reklama reklama
reklama reklama