Turisté se vracejí
První tři měsíce roku přinesly z pohledu cestovního ruchu pozvolný návrat turistů. Viditelnější zvýšení nastalo až během Velikonoc.
Do Prahy dorazilo během prvního kvartálu roku podle údajů Českého statistického úřadu 757 682 návštěvníků, což odpovídá 50 procentům stejného období roku 2019. Podle zástupců Prague City Tourism se tak návštěvnost metropole navzdory dobíhající pandemii a také válečnému konfliktu na Ukrajině dostala na predikovaná čísla.
Během prvních tří měsíců roku do Prahy zavítalo 757 682 návštěvníků. Nejvíce turistů přijelo z Česka, následovali hosté z Německa. Domácí turisté tvořili z celkového počtu 35 procent. Do Prahy jich dorazilo 267 543. Návštěvníci v hlavním městě strávili celkem 1 677 938 nocí, průměrná doba pobytu dlouhodobě zůstává na hodnotě okolo 2,2 noci.
Dynamičtější vývoj nastal až během Velikonoc a koncem dubna, kdy do Prahy zavítalo velké množství turistů, a návštěvnost památek, které má ve správě společnost Prague City Tourism, se blížila době předcovidové.
„Konec dubna a období Velikonoc jsou pro nás velkou útěchou z pohledu návštěvnosti našich objektů a také nadějí na následující měsíce. Například návštěvnost na Staroměstské radnici se dostala během Velikonoc na 80 % ve srovnání s průměrným týdnem roku 2019,“ vysvětluje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.
Podle Cipra je zřejmé, že turisté chtějí po dvou krizových letech doprovázených vleklými proticovidovými restrikcemi opět cestovat. Kladně hodnotí i fakt, že se v turistických informačních centrech objevují i turisté ze zámoří, zejména ze Spojených států. Turisté z asijských států do Prahy stále ve větší míře nejezdí.
Prague City Tourism s partnery jako jsou Letiště Praha, Asociace hotelů a restaurací ČR a agentura CzechTourism tento rok plánuje tři velké marketingové kampaně, kterými chce podpořit jak příjezdový, tak domácí cestovní ruch. V červnu naváže na úspěšnou digitální kampaň Stay in Prague. Dále se zaměří na podporu domácího cestovního ruchu, protože dvě krizová léta ukázala, že i domácí turisté začali vnímat Prahu jako cílovou destinaci. A v neposlední řadě spustí osvětovou kampaň Enjoy Respect Prague, která bude turisty informovat o pravidlech a kultuře chování.
11. 5. 2022; TZ: PIS
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Pražský vítěz Adapterra Awards 2024
Zvítězila budova pro výzkum i výuku s fasádou osázenou tisíci rostlinami.
Výstava Ženy na bojištích
U průchodu Armádním muzeem od cyklostezky je volně přístupná výstava Ženy na bojištích a v zázemí.
Výstava Olympijské příběhy v Praze
Výstavou Olympijské příběhy připomene Národní muzeum úspěchy českých sportovců za posledních více než 100...
Letečtí záchranáři mají v Praze novou moderní základnu
Byli unikátem na území tehdejšího Československa a po více jak 37 letech od prvního vzletu nyní letečtí záchranáři,...