V Braníku vznikne nová městská čtvrť
Praha se chystá zastavět nevyužitou lokalitu v Braníku v místě stávajícího parkoviště a tramvajové smyčky. Její součástí bude vozovna tramvají či P+R parkoviště.
U branického nádraží vznikne nová městská čtvrť, která nabídne nejen bydlení, ale sloužit bude primárně i jako dopravní uzel. Toto místo je totiž ideální pro vznik nové vozovny pražských tramvají, kterých je s rozvojem tramvajových tratí nedostatek. Braník byl vybrán jako ideální lokalita pro společný projekt Dopravního podniku (DPP) a Pražské developerské společnosti (PDS), které budou mít na starosti i jeho financování.
Samotná lokalita přiléhající k nádraží Braník, městskému okruhu a Modřanské radiále je v současné chvíli nevyužitým prostorem. Díky dobrému napojení je však místo atraktivní pro celou oblast. PDS má za úkol připravit urbanistickou studii, která si klade za cíl vytvořit z místa živou čtvrť, jejíž primární zaměření bude na přestupní dopravní uzel.
Plánovaný rozvoj tramvajových tratí v Praze a zvyšuje potřebu vzniku nové vozovny pro tramvajové vlaky. Lokalita v Braníku je výhodná pro nájezdové trasy pokrývající jih Prahy, a to i s ohledem na probíhající stavbu tramvajové trati do Libuše s prodloužením do Nových Dvorů, plánovanou tramvajovou trať do Komořan, ale také prodloužení tramvaje z Holyně do Slivence. Nové spoje totiž brzy nabídne tramvajový Dvorecký most, který se začne stavět již v letošním roce.
Vznik nové vozovny vychází ze Strategického plánu hlavního města Prahy a Strategie rozvoje tramvajových tratí.
„Město si nemůže dovolit plýtvat prostorem a stavět vozovny na polích. Navíc právě takto vzdálené lokality jsou z hlediska provozu nevýhodné, neboť musí najíždět dlouhé kilometry do samotných vozoven, což znamená vysoké náklady pro Prahu. Naším cílem je navíc vytvářet město krátkých vzdáleností a stavět infrastrukturní stavby na místě, kde budou dostupné i další funkce. I proto je vhodné tento projekt tvořit dohromady mezi PDS a DPP. Lokalita totiž svou pozicí v napojení na Městský okruh, vlak a tramvaj nabízí velký potenciál,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.
Součástí studie bude prověření napojení sítí a kolejí, prověření umístění P+R, odstavu autobusů, tramvajové smyčky a vazeb na vlak a další druhy veřejné dopravy. Studie se zaměří i na prostor pro umístění obytných domů a administrativních budov. Součástí bude i návrh veřejného prostoru a jeho propojení na pěší a cyklistické trasy. Samozřejmostí projektu je hospodaření s dešťovou vodou, zaměření se na veškeré výzvy spojené s energetickou soběstačností a dalšími nároky na udržitelný rozvoj. Součástí studie bude posouzení protipovodňové ochrany a návrhy dalších opatření.
7. 9. 2022; TZ: IPR Praha
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...
Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.
Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.