V roce 2021 Prahu navštívilo 2,4 milionů turistů
Nejvíce turistů bylo z tuzemska.
Rok 2021 byl pro cestovní ruch v metropoli opět katastrofální. Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) se propadl o více než 70 % oproti roku 2019.
Data však ukazují, že došlo k mírnému zlepšení ve srovnání s rokem 2020, a to o 8 %. Do Prahy dorazilo 2,4 milionů návštěvníků, z toho 40 % tvořili domácí turisté. Během posledních tří měsíců roku do hlavního města zavítal téměř milion návštěvníků. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 došlo k 52% propadu. V prosinci a během Vánoc a silvestra metropoli navštívilo téměř čtvrt milionů turistů.
Cestovní ruch se podle aktuálních dat ČSÚ v roce 2021 propadl o 71 % oproti roku 2019. Během posledního kvartálu roku, tedy od října do prosince, dorazilo do Prahy 987 024 turistů, kdy jich přijelo o 6 % méně než ve třetím čtvrtletí roku. Nejpočetnější skupinu tvořili návštěvníci z Německa a domácí hosté, kterých nyní do Prahy jezdí mnohem více než před pandemií.
Na konci roku, během adventu, do hlavního města dorazilo téměř 245 tisíc návštěvníků. Nejpočetnější skupinu tvořili domácí hosté a turisté z Německa. Ve srovnání s rokem 2019, kdy během prosince do metropole zavítalo na 700 tisíc návštěvníků, se však jedná o 65% pokles.
Od poloviny října organizace Prague City Tourism spustila s Letištěm Praha a Asociací hotelů a restaurací ČR digitální kampaň Stay in Prague na podporu příjezdového cestovního ruchu. Kampaň představila novou image hlavního města a cílila na klienty starší 35 let, aby eliminovala představu o Praze jako večírkové destinaci. Praha se stala mnohem vyhledávanější destinací než sousední Vídeň nebo Berlín, ale hlavně si připravila půdu pro další kampaně, které budou díky tomu mnohem efektivnější.
„Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 odbavilo Letiště Praha na linkách z typicky příjezdových trhů o přibližně 20 % cestujících více než ve třetím čtvrtletí. V porovnání se stejným obdobím roku 2019 to však bylo stále o přibližně 63 % cestujících méně. Přesto rok 2021 dokázal, že zde existuje silný potenciál pro obnovu příjezdového cestovního ruchu, který však bude nutné výrazně podpořit, a to zejména v konkurenci blízké Vídně nebo Budapešti,“ říká Jaroslav Filip, ředitel leteckého obchodu Letiště Praha.
Na marketingovou kampaň Stay in Prague chce Prague City Tourism s partnery navázat během tohoto roku. Odborníci na cestovní ruch z Prague City Tourism a Letiště Praha předpovídají pro tento rok, že se návštěvnost Prahy dostane na 50 % roku 2019, kdy do metropole dorazilo 8 milionů turistů. V letošním roce se navíc aerolinky chystají otevřít i zámořské lety.
14. 2. 2022; TZ: PIS
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Pražský vítěz Adapterra Awards 2024
Zvítězila budova pro výzkum i výuku s fasádou osázenou tisíci rostlinami.
Výstava Ženy na bojištích
U průchodu Armádním muzeem od cyklostezky je volně přístupná výstava Ženy na bojištích a v zázemí.
Výstava Olympijské příběhy v Praze
Výstavou Olympijské příběhy připomene Národní muzeum úspěchy českých sportovců za posledních více než 100...
Letečtí záchranáři mají v Praze novou moderní základnu
Byli unikátem na území tehdejšího Československa a po více jak 37 letech od prvního vzletu nyní letečtí záchranáři,...