Výměna všech sedmi ledolamů u Karlova mostu skončila

Klády z dubového dřeva, které nyní budou chránit pilíře mostu, jsou zhruba 50 centimetrů široké a 12 metrů dlouhé. Jejich ukotvení trvalo pět měsíců, což je o měsíc méně, než se počítalo.

Technická správa komunikací touto akcí odstartovala sérii rozsáhlých oprav Karlova mostu, které město plánuje v dalších 20 letech provést.

V nejhorším stavu byly šikmé klády nad hladinou. Dřevo se kvůli neustálému stoupání a klesání vody ve Vltavě rozpadalo a bylo nutné jej vyměnit. Část prací ale probíhala i pod vodou, a Technická správa komunikací proto k výměně musela povolat i potápěče. Ti měli za úkol především upravit jednotlivé žlaby ve dřevě tak, aby přesně odpovídaly rozměrům připravených pilotů a jiných částí ledolamů pod vodou, ke kterým se musely nové klády ukotvit.

S výměnou se začalo letos v červnu a hotová měla být až na přelomu listopadu a prosince. Práce ale postupovaly bez větších problémů a nakonec tak TSK přebere staveniště o měsíc dříve.

11. 11. 2019; TZ: Technická správa komunikací hlavního města Prahy, a.s.

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Vinohradská vodárna se probouzí k novému životu

HYDROPOLIS /ÚMČ Praha 10

V těchto dnech začala rekonstrukce historického vodárenského areálu z 19. století, kde vznikne osvětové centrum...

Soutěž na centrální část sídliště Červený Vrch

Červený Vrch/ÚMČ Praha 6

O nové podobě centrální části pražského sídliště Červený Vrch rozhodne architektonická soutěž.

Praha má po 74 letech novou vozovnu

Foto: DPP - Petr Hejna

Do Hloubětína se ode dneška vrací tramvaje.

Vzpomínkové místo Josefa Toufara a Jana Palacha

Foto: ÚMČ Praha 2

Josefa Toufara a Jana Palacha připomínají nové pamětní desky v Legerově ulici.

reklama reklama
reklama reklama