Železniční most přes Labe se posunul o 18 metrů
Práce na rekonstrukci a zdvoukolejnění trati z Pardubic do Stéblové pokračují unikátním přesouváním starého železničního mostu přes Labe.
Ten teď specialisté Skanska pomocí hydraulických lisů posunuli o 18 metrů na východ, kde poslouží pro provizorní provoz a uvolní tak místo pro nový dvoukolejný most. Práce souběžně pokračují ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem budováním nového nástupiště a kolejiště směrem k provizornímu mostu přes Labe tak, aby mohla být v polovině prosince ukončena rozsáhlá výluka. Celý zdvoukolejněný úsek včetně nového mostu bude zprovozněn v roce 2023.
Původní čtyřpolový most z roku 1966 je již nevyhovující, je totiž jednokolejný a výrazně omezuje propustnost tratě. Pro přesun tohoto mostu bylo nutné nejprve připravit vše pro jeho novou polohu. Mostaři tak museli vybudovat pět dočasných pilířů a také dráhy, po kterých se most do nové polohy posune.
Posun starého mostu uvolní místo pro výstavbu nového dvoukolejného obloukového mostu. Ten se začne montovat v roce 2022 na břehu a o rok později bude po výstavbě nových opěr a pilířů vysunut nad řeku a zprovozněn. Nový most bude ocelový, třípolový, s průběžným štěrkovým ložem. Jeho výhodou bude vyšší rychlost projíždějících vlaků, nižší hlučnost, a díky absenci středového pilíře nebude zasahovat do plavební dráhy.
Hlavní práce na projektu budou letos probíhat do 17. prosince, kdy by měla být ukončena aktuální nepřetržitá výluka. Některé práce se pak na čas zastaví z důvodu klimatických podmínek, jiné budou omezeně pokračovat i v zimních měsících.
Cílem stavby je zdvoukolejnění a zvýšení rychlosti na trati z Pardubic do Stéblové. Současně s tím prochází velkou rekonstrukcí stanice v Rosicích nad Labem, zastávka Pardubice-Semtín a vznikne nová zastávka Stéblová-obec. Jednou z dominant stavby je výstavba dvoukolejného obloukového železničního mostu přes Labe, čímž bude odstraněno nejméně propustné místo na tratích Pardubice - Hradec Králové a Pardubice – Chrudim, kterým je stávající jednokolejný most. Kromě nového železničního svršku a spodku jsou součástí stavby i nová nástupiště, podchody, další mostní objekty, budovy, trakční vedení, zabezpečovací a sdělovací zařízení, protihlukové stěny nebo přeložky silnic.
10. 11. 2021; TZ: Skanska a.s.
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Získávání geotermální energie z tunelu metra
Geotermální energie z metra D bude využita pro vytápění nové výstavby na Nových Dvorech.
Program Oprav dům po babičce
Zvýšil zájem o podporu komplexních renovací neúsporných rodinných domů.
V Praze vznikne nové hřiště
Praha 1 zahajuje práce na projektu venkovního workoutového hřiště ve Vlašské ulici.
Tunel Mrázovka slaví 20 let od otevření
Dnes si připomínáme významné jubileum – dvacáté výročí otevření automobilového tunelu Mrázovka.