Posílení kompetencí státních podniků Povodí Labe, Vltavy a Moravy

Ředitelství vodních cest se bude nadále podílet na supervizi projektů realizovaných jednotlivými Povodími.

Za účelem zjednodušení a zrychlení přípravy vodních staveb dojde během letošního roku k posílení kompetencí státních podniků Povodí Labe, Vltavy a Moravy, na které přejdou investice na vodních cestách.

„Ministerstvo dopravy zůstává stále zodpovědné za koncepci vodních cest i koncepční přípravu projektů. Jediné co se mění, je že se napraví nelogická praxe, kdy investorem vodního díla bylo Ředitelství vodních cest a po dokončení stavby předalo dílo příslušnému povodí, které ho provozovalo. Praxe potvrzuje, že nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat, tak jak to i u nás do roku 2006 bylo. Příkladem je ŘSD i SŽDC, které jsou jak investorem, tak i správcem infrastruktury, kterou postaví," uvádí ministr dopravy Dan Ťok.

Státní podniky Povodí Labe, Vltavy a Moravy budou v souladu s platnou legislativou a Koncepcí vodní dopravy zajišťovat provoz a údržbu vodních cest, investice na vodních cestách, rozvoj vodních cest a další s tím související činnosti. Financování těchto činností bude nadále v současném rozsahu zajišťovat Státní fond dopravní infrastruktury.

Ministerstvu dopravy i nadále zůstane odpovědnost za rozvoj vnitrozemské vodní dopravy, i když faktické investice přenese na povodí. Ředitelství vodních cest proto podle nové zřizovací listiny bude mít na starosti supervizi projektů pro Státní fond dopravní infrastruktury.

Návrh nevyžaduje žádné legislativní změny ani ve vodním zákoně, ani v zákoně č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě. Jednostranným opatřením ministerstva dojde ke změně rozsahu činnost Ředitelství vodních cest, které kromě supervize projektů pro SFDI bude mít na starosti také provoz remorkéru Beskydy i servisních plavidel pro lodní park, správu českých pozemků v přístavu v Hamburku a předávání podkladů k projektům správcům vodních cest.

22. 2. 2019; TZ: MD ČR

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět novou část Pražského okruhu

Pražský okruh/MDČR

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět 12,6 kilometru dlouhý úsek Pražského okruhu z Běchovic na D1.

Stavba roku

Bubenečské nádraží/ÚMČ Praha 6

Rekonstrukce Bubenečského nádraží získala cenu veřejnosti v soutěži Stavba roku dopravní a technické infrastruktury.

Pražský okruh se prodlouží o 12 kilometrů

Foto: MD ČR

Na celkem 12,6 km dlouhém úseku jihovýchodní části Pražského okruhu z Běchovic na D1 začnou dělníci pracovat...

Získávání geotermální energie z tunelu metra

Instalace potrubí pro zisk geotermální energie v tunelu Fassenhof v Německu Autor: Studie využití geotermální energie při výstavbě metra I.D v Praze///Instalace potrubí pro zisk geotermální energie

Geotermální energie z metra D bude využita pro vytápění nové výstavby na Nových Dvorech.

reklama
reklama reklama