Studie proveditelnosti posuzuje varianty nového spojení Prahy a Berouna
Začátkem příštího roku budou k dispozici výsledky Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun/Hořovice, kterou zadala Správa železniční dopravní cesty.
Dokument posuzuje jednotlivé varianty vedení nové železniční trati mezi těmito městy, zejména pak z hlediska ekonomické efektivity. Ve hře jsou tři varianty – C s dlouhým tunelem mezi pražským Smíchovem a Berounem, B s kratším tunelem v úseku Praha-Radotín – Beroun a F s tunely do 5 km v úseku Praha-Radotín – Řevnice.
Nová trať je navrhována pro smíšenou dopravu s maximální rychlostí do 200 km/hod
Optimalizace stávající trati podél Berounky, která začne příští rok a potrvá několik let, nezajistí dostatečnou dopravní kapacitu výhledově pokrývající veškeré požadavky objednatelů osobní dopravy i nákladních dopravců. Rozsah dopravy bude značně limitován především z důvodu hlukové zátěže, navíc nebude možné dosáhnout klasickými soupravami požadovanou jízdní dobu mezi Prahou a Plzní do 60 minut. Situaci neulehčuje ani postoj měst mezi Berounem a Hořovicemi, kde veřejnost nesouhlasí s aktuálním povrchově vedeným koridorem vysokorychlostní trati.
14. 10. 2018; TZ: SŽDC
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Získávání geotermální energie z tunelu metra
Geotermální energie z metra D bude využita pro vytápění nové výstavby na Nových Dvorech.
Program Oprav dům po babičce
Zvýšil zájem o podporu komplexních renovací neúsporných rodinných domů.
V Praze vznikne nové hřiště
Praha 1 zahajuje práce na projektu venkovního workoutového hřiště ve Vlašské ulici.
Tunel Mrázovka slaví 20 let od otevření
Dnes si připomínáme významné jubileum – dvacáté výročí otevření automobilového tunelu Mrázovka.