Exkluzivní limitovaná edice pro fanoušky
Alfa Romeo Giulia a Stelvio GT Junior: italský způsob lásky k životu
Alfa Romeo vzdává hold své jedinečné historii prostřednictvím nové speciální edice Giulia a Stelvio GT Junior, která byla inspirovaná ikonou 60. let 20. století, modelem GT 1300.
Exkluzivní limitovaná edice vychází z úrovně výbavy „Veloce“, tedy nejsportovnější specifikace. Její exteriér je charakteristický podmanivou okrovou barvou Lipari z řady Old Timers, která připomíná historii značky a je nabitá velmi osobitými odstíny. Interiér se vyznačuje sportovním minimalismem a zahrnuje elektricky nastavitelná kožená sedadla s výraznou výšivkou „GT Junior“ na přední opěrce hlavy a specifickým prošíváním. Působivým prvkem je stylový vzor palubní desky GT 1300 Junior a silueta 60. let.
Tato edice uzavírá triptych modelů uvedených v rámci oslav 110. výročí značky. Během několika měsíců po uvedení byla zcela vyprodaná 500kusová série modelů GTA/GTAm a nadprůměrně dobře se daří i modelům Giulia a Stelvio „6C Villa d’Este“. Alfa Romeo potvrzuje svou bezkonkurenční schopnost vytvářet vozidla s nadčasovým designem a mimořádně inovativními funkcemi.
Giulia GT 1300 Junior: ztělesnění jedné éry
Exkluzivní speciální edice byla inspirovaná jedním z nejvíce ikonických modelů značky: nezapomenutelným typem GT 1300 Junior, který během 10 let výroby, od roku 1966 do roku 1976, vyjel do světa v téměř 100 000 exemplářích.
Model GT 1300 Junior vycházející z Giulie Sprint GT a disponující karoserií Bertone a motorem o výkonu 89 k se velmi rychle etabloval jako vůz ztělesňující ducha 60. let. Ekonomický rozmach tehdy způsobil, že některé sny se staly dosažitelnými, a to včetně vlastnictví stylového sportovního vozu. Ne náhodou reklamní slogan Alfy Romeo v té době říkal: „Una vittoria al giorno, con una vettura per tutti i giorni“ („každodenní vítězství ve vozidle pro každodenní provoz“).
Giulia a Stelvio GT Junior: nadčasová krása
Stejnými vlastnostmi se vyznačují také modely limitované edice „GT Junior“. Giulia a Stelvio jsou vybavené vznětovým přeplňovaným motorem 2.2 l o výkonu 210 k nebo zážehovým přeplňovaným motorem 2.0 l o výkonu 280 k. Celohliníkové čtyřválce jsou s 8stupňovou automatickou převodovkou spojené hřídelem z uhlíkového kompozitu. Nechybí pohon všech kol Q4, případně pohon zadních kol u Giulie 2.0 o výkonu 280 k. Pokud jde o styl exteriéru, v obou případech je karoserie vyvedená v okrovém odstínu Lipari a vzhled dotvářejí pětiotvorová kola z lehké slitiny, 21palcová u modelu Stelvio a 19palcová u modelu Giulia. Součástí standardní výbavy jsou hliníková pádla řazení automatické převodovky na sloupku volantu, volitelně lze pak vozidla vybavit autonomním řízením 2 úrovně, zadními parkovacími senzory, bezdrátovou nabíječkou mobilních zařízení a elektrickým otevíráním zadních výklopných dveří.
15. 10. 2021; TZ: Stellantis
Komentáře
K článku bylo přidáno 0 komentářů.
Tento článek neobsahuje žádné komentáře.
Na led! – Hokej a bruslení v obrazech
Národní galerie představuje výstavu, která otevírá téma bruslení a hokeje ve výtvarném umění. Od bruslení na...
Rozšířila se výstraha před extrémními dešti
Na MŽP jednala Ústřední povodňová komise, doporučuje omezit akce a nevstupovat do lesů.
Podařilo se prosadit omezení pyrotechniky
Sníží se hluk, který způsobuje stres dětem, seniorům a zvířatům, nebezpečí úrazů a požárů a znečištění...