Svaz průmyslu a dopravy ČR odmítá návrhy odborů na plošný růst mezd o 5 %

Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) odmítá růst výše mezd v roce 2015 o pět procent, který navrhuje Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS). Návrh byl zveřejněn bez předchozí konzultace se zaměstnavateli, kteří jsou jednou ze stranou sociálního dialogu.

SP ČR zastává stanovisko, že prohlášení odborů by mohlo mít souvislost s blížící se volbami.

„Považujeme to za spíše politické gesto využívající účelově některé optimistické makroekonomické údaje," uvedl prezident SP ČR Jaroslav Hanák.

Podle výsledků červencového šetření SP ČR mezi jeho 1600 členy tuzemské firmy předpokládají průměrný nárůst mezd v příštím roce o jedno maximálně dvě procenta.

„Odbory ve svých požadavcích silně přestřelily. Neodpovídá to možnostem absolutní většiny firem," uvedl Jaroslav Hanák.

Podle dalšího zjištění SP ČR je meziročně lepší ekonomická situace jen zhruba u dvou pětin firem, u přibližně dvou pětin z nich zůstává situace stejná a u více než jedné pětiny firem (21 %) se situace zhoršila.

„Firmy se budou při svých plánech o vývoji do mezd rozhodovat zejména na základě ekonomických výsledků a byznysových plánů," uvedl Jaroslav Hanák.

TZ: Svaz průmyslu a dopravy ČR

Komentáře

K článku bylo přidáno 0 komentářů.


Ochrana proti spamu. Napište prosím součet (dva + dva):

Tento článek neobsahuje žádné komentáře.

Rizika využívání kovů v zemědělství

Ilustrační foto: pixabay.com

Studie brněnských vědců varuje před riziky využívání kovů v zemědělství.

Pesticidy v krajině

Ilustrační foto: pixabay.com

Na distribuci pesticidů v krajině má vliv jak hospodaření, tak druh přírodního stanoviště, ukázala studie LDF...

Fiktivní faktury odhaleny

Foto: Generální ředitelství cel

Podvodem si na fiktivních fakturách přišli na dvacet sedm milionů korun. 

Desítky případů porušení zákona o hazardních hrách

Foto: Generální ředitelství cel

V září letošního roku proběhla celorepubliková kontrola zaměřená na dodržování zákona o hazardních hrách...

reklama
reklama reklama reklama